  • 1. Data: 2023-12-12 08:05:35
    Temat: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Takiego do tworzenia wirtualnych spacerów?

  • 2. Data: 2023-12-12 08:53:09
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-12, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > Takiego do tworzenia wirtualnych spacerów?

    Moze niekoniecznie do wirtualnych spacerów ale mam Insta360 X2 i X3, i
    jakiegoś nonejma chińskiego.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2023-12-12 11:00:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 12.12.2023 08:05, ąćęłńóśźż wrote:
    > Takiego do tworzenia wirtualnych spacerów?

    Mami GoPro Max, używam go do zdjęć i video. Także eksperymentowałem z
    robieniem 360° panoram aparatem fotograficznym i dronem.

  • 4. Data: 2023-12-13 21:50:36
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A do czego używałeś?

    -----

  • 5. Data: 2023-12-14 02:06:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-13, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > A do czego używałeś?
    >

    > -----

    Uzywam głownie do panoram. Przez ten spacer to rozumiem takie
    chodzenie i filmowanie spaceru? To czy ma to sens MZ zalezy od tego co
    się chce dalej z tym zrobić. Jeśli np. dać na FB to wychodzi z tego
    zwykle masakra.* Ale jak ktos chce to oglądać na ekranie monitora to
    spoko, tylko przy takich filmach 360 ma się zwykle tendencje do powiększania
    elementów kadru i tu się można rozczarować, bo rozdzielczość 5760x2880 niby duza ale
    jednak nie aż tak na 360 deg.

    *) coś się FB poprawiło, bo wczesniej masakrował równiez zdjęcia (w obu
    przypadkach kiepska rozdzielczość), a ostatnio zdjęcia wyglądają
    akceptowalnie, ale filmy nadal nie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-12-14 19:34:19
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Spacer wirtualny to taki spacer, że sobie klikasz strzałkami lub myszą i chodzisz po
    np. cudzym mieszkaniu wcześniej odpowiednio
    obfotografowanym aparatem.
    To obfotografowanie bywa różne, jedną z wersji jest aparat nieruchomy 360°, inną to
    aparaty ruchome (np. Matterport) lub aparaty na
    ruchomych głowicach.

    -----

  • 7. Data: 2023-12-15 01:59:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-14, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
> [...]
    > To obfotografowanie bywa różne, jedną z wersji jest aparat nieruchomy 360°, inną to
    aparaty ruchome (np. Matterport) lub aparaty na

    Czyli takie coś jak Google Street View?

    360 ma ten plus, że pokaże i podłogę i sufity (w przeciwieństwie np.
    do komórkowej panoramy). Sam spacer, bardziej wydaje się to
    funkcjonalność oprogramowania niż aparatu.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-12-16 00:12:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Dec 2023 00:59:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > do komórkowej panoramy). Sam spacer, bardziej wydaje się to
    > funkcjonalność oprogramowania niż aparatu.

    Masz na myśli np. takie coś?:

    https://www.ai360.pl/panoramy/491,4174.html

    Ciekawie, jak wycięli statyw.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-12-16 04:34:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-15, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    po np. cudzym mieszkaniu wcześniej odpowiednio
    to aparaty ruchome (np. Matterport) lub aparaty na

    > Masz na myśli np. takie coś?:
    >
    > https://www.ai360.pl/panoramy/491,4174.html

    Tzn to jest standardowa panorama 360. Spacer rozumiem ma jakieś
    "przyciski" i przeglądarka steruje tymi przyciskami, więc ta część nie
    ma związku z aparatem.

    > Ciekawie, jak wycięli statyw.

    Samo oprogramowanie aparatu może to robić. Dla tych Insta360 co mam,
    które zwykle używane są z kijem, kija na ujęciach nie ma. Kij jest
    firmowy, czyli pewnie zparametryzowany. Nawet nazwali to to invisible
    stick. Nie wiem jak by było z obcymi kijami czy statywami.

    https://youtu.be/6jaIh2GdPrE?t=94
    Ale cienia już nie wytnie :)

    Przy czym powyższe to oczywiście jakaś część projekcji. Takie filmy
    można oglądać jak tą powyższą panoramę i kija też nie będzie.
    Tu widać, że jest po układzie ręki, ale można też tak:
    https://youtu.be/1NO04d-R86M

    Efekt, jakby latał koło nas dron i filmował.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-12-17 01:09:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2023 03:34:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > Tu widać, że jest po układzie ręki, ale można też tak:
    > https://youtu.be/1NO04d-R86M
    >
    > Efekt, jakby latał koło nas dron i filmował.

    Nie bardzo rozumiem.
    To nie są zdjęcia 360° tylko szerokokątne.
    Nie widzą tam możliwości oglądania pełnej panoramy.
    Ale może się mylę, może trzeba użyć specjalnego programu, aby w takim
    filmie dowolnie się rozglądać na wszystkie strony.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam