    From: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Date: Thu, 2 Jan 2014 21:30:49 +0100

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    news:la1v2l$9ud$2@dont-email.me...

    > Nie złapią Kolego z bardzo prostego powodu. Po prostu nie jeżdżę po
    > alkoholu. Jeśli wiem, że jestem "wczorajszy" dzwonię po taxi, proste i
    > skuteczne. Trzeba tylko chcieć.

    A skąd ta pewność?
    No chyba, że jesteś abstynentem, lub odczekasz zawsze te 48h od wypicia
    alkoholu.
    a pisząc o Pawełku, miałem na myśli zjedzenie takiego batona, po którym
    przez kilkanaście minut mamy w wydychanym powietrzu ponad pół promila. Były
    już przypdki gdy ludzie tracili za takie coś PJ, lub targali się po Sądach.

    > Ciekaw jestem Kolego, co by się stało, gdyby taki kierowca z lekkim kacem
    > mający jakieś 0,3 promila we krwi zabił ci żonę i dziecko idące
    > prawidłowo poboczem.
    > Czy też byłbyś taki pobłażliwy, bo przecież delikwent wypił tylko jedno
    > piwo w upalny dzień?

    tak samo trzeźwy kierowca może zabić,
    tak samo zmęczony kierowca który już 20 godzinę siedzi za kółkiem może zabić
    tak samo zdenerwowany kierowca może żabic
    tak samo gadający przez telefon kierowca może zabić

    Nie ma reguły i trzeba umieć odróżnić nawalonego kierowcę który świadomie
    wsiada i jedzie, od takiego u którego ilość alkoholu ma praktycznie zerowy
    wpływ na prowadzenie pojazdu.
    Swego czasu były jakieś badania reakcji kierowcy rozmawiającego przez
    telefon (nawet przez zestaw słuchawkowy/głośnomówiący) i okazuje się, że
    również ma on znacznie upośledzoną koncentrację.

    W żaden sposób nie pochwalam jazdy po pjaku i sam nie jeżdżę "po piwie", ale
    nie można celować armatą do wróbli. W TV pojawił się pomysł bezwzględnej
    kary więzienia dla złapanych "po kielichu". Tylko zapomniał ktoś, że trzeba
    by zbudować kilkaset nowych więzień, bo około 160.000 ludzi złapanych w rok,
    to jest całkiem konkretnie miasto.... Nie wspomnę już o kosztach ich
    utrzymania w placówkach penitencjarnych.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski