  • 21. Data: 2012-05-02 10:05:02
    Temat: Re: 78S05 i L05
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jnpgmv$1dc$1@inews.gazeta.pl...
    > I przestań z tymi temperaturami, to nie jest tak, że scalak na 0-90 st.
    > w -20 st. C nie będzie Ci działał. Najczęściej będą to odchyłki od
    > specyfikacji których nawet nie zauważysz, albo te zapisy to swego rodzaju
    > "dupochrony" na przypadki skróconej żywotności z uwagi na wewnętrzne
    > naprężenia itp.
    Jakbym robił coś (nawet 1 szt. dla siebie) i chciałbym mieć pewność, że mi w
    zimie zadziała to za naturalne bym uznał zastosowanie wyłącznie elementów,
    które są przewidziane do pracy w ujemnych temperaturach (bo w tych 0..70 bym
    się obawiał rozszczelnienia obudowy koło pinów po iluś tam cyklach
    ciepło-zimno). No i oczywiście montaż nie RoHS.
    P.G.

  • 22. Data: 2012-05-02 11:32:05
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    raczej tylko na wypadek rozjechania się parametrów.

> [...]
    > tych 0..70 bym się obawiał rozszczelnienia obudowy koło pinów po iluś tam
    > cyklach ciepło-zimno). No i oczywiście montaż nie RoHS.

    Bez jaj.
    Istnieje coś takiego jak Tstg - temperatura przechowywania. Więc taki
    scalaczek może sobie leżeć w tej temperaturze bez obawy o rozszczelnienie. A
    jak może leżeć, to przecież musi być moment kiedy przejdzie do temperatury
    pracy.
    Dla większości scalaków wynosi ona -65st Co jest praktycznie nie do
    uzyskania.

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2012-05-02 13:19:18
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > potrzebuję jeszcze przetwornika A/C działającego w ujemnych
    > temperaturach, ale przydałby się jakiś z 10 bitowy? w ostgateczności
    > 8 bitów, ma Ktoś typy?
    Wszystko prawie bedzie dobre np.:
    MCP3201-CI/P Przetwornik: A/D; Kanały:1; 12bit; 100ksps
    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=mcp3201&c
    leanParameters=1
    8zł netto/1szt
    -40^C do +85^C
    zależy co potrzebujesz ...
    --
    pzdr, j.r.

  • 24. Data: 2012-05-02 17:15:12
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dz

  • 25. Data: 2012-05-02 18:15:55
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    A JEŚLI chodzi o potencjometry 1k montażowe, do płytek?

  • 26. Data: 2012-05-02 18:39:49
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    poszukuję jeszcze kondziorów na ujemne temperatury?
    jakie zapytanie zadać na allegro, bo coś takiego "22uF -40" nie za bardzo
    działa ;o)

  • 27. Data: 2012-05-02 23:15:15
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > poszukuję jeszcze kondziorów na ujemne temperatury?
    > jakie zapytanie zadać na allegro, bo coś takiego "22uF -40" nie za
    > bardzo działa ;o)
    Chyba sobie jaja robisz !!!
    wszystkie praktycznie kondensatory na +85^C dolny zakres mają -40^C
    osobiście nie widziałem z opisanym innym zakresem.
    nie łaska sprawdzić chociaż jednego pdf-a !
    http://www.tme.eu/pl/details/ss016m0022-0407/kondens
    atory-105c/yageo/ss016m0022b1f-0407/

    -40^C +105^C
    http://www.tme.eu/dok/E/ecap_ss.pdf

    -55^C +105^C
    http://www.tme.eu/dok/R/rd.pdf
    --
    pzdr, j.r.
    Ps.1 Daruj sobie "dz" bo jesteś leniem jakich wielu nie spotykam...

  • 28. Data: 2012-05-02 23:18:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello j.r.,

    > Chyba sobie jaja robisz !!!
    > wszystkie praktycznie kondensatory na +85^C dolny zakres mają -40^C
    > osobiście nie widziałem z opisanym innym zakresem.
    > nie łaska sprawdzić chociaż jednego pdf-a !

    Ty nie wiesz, kogo karmisz - jego ŻADNE krzyki i płacze nie przekonają
    do samodzielnego zdobywania wiedzy. To jest pijawka - krew wysysa i
    NIC nie daje w zamian. Jedynie co potrafi samodzielnie, to truć dupę.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2012-05-02 23:53:26
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    Spokojnie, już więcej nie popełnię tego błędu.
> [...]
    > do samodzielnego zdobywania wiedzy. To jest pijawka - krew wysysa i
    > NIC nie daje w zamian. Jedynie co potrafi samodzielnie, to truć dupę.

    Ps. Jesteś w stanie polecić jakiegoś step-downa Uin 10-34V Uout 3,3V@100mA
    w zamian MC34063 najlepiej SMD <10zł/25szt który nada się do dławika DSMD
    lub
    DSZ z ferystera?
    --
    pzdr, j.r.

  • 30. Data: 2012-05-03 00:11:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello j.r.,

> [...]
    > w zamian MC34063 najlepiej SMD <10zł/25szt który nada się do dławika DSMD

    Nie używaj dławików szpulkowych nieekranowanych jako dławików mocy w
    przetwornicach. Działaja jak antena :(

    Co do układu step-down - niezmiennie LM267x - w tym wypadku 2671M lub
    2674M. W TME LM2674M-ADJ masz za 7.98PLN netto/25 sztukach. Dławik np.
    DE1205-150 - również TME.

    Jesli jednak bardzo wysoka sprawność nie jest priorytetem, to taniej
    wyjdzie LM3578A ale jest dostępny tylko w wersji THT - DIL-8.

    --
    Best regards,
    RoMan