    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: A gdyby to był pieszy?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 22 Mar 2019 01:38:36 +0100

    Dnia Thu, 21 Mar 2019 18:22:21 +0100, Shrek napisał(a):

    > No mam. Tam gdzie mieszkam chodnik sią albo odsuniuęte... albo na
    > chodzniku przy jezdniu parkują samochody. Nie przeczę, że ten z filmu by
    > mnie zmylił. Ale to nie był pieszy.

    A jakby byl pieszy ?
    Nie moglby niespodziewanie skrecic ?

    Czyli jednak nie uwazasz na przejsciach :-)

    > Przyznam, ze nie rozumiem. Skoro jest jasno napisanne, że ma mieć
    > pierwszeństwo to powinien mieć pierwszeństwo. Jakby ustawodawca chciał
    > napisać, że pieszy ma się zatrzymać przed przejściem w celu ustapienia
    > pierwszeństwa samochodom to by raczej nie użyłby sformułowania "pieszy
    > na przejściu ma pierwszeństwo".

    Jakby chcial mu dac pierwszenstwo, to by nie napisal, ze nie wolno mu
    wejsc bezposrednio przed pojazd.

    Ba - chcial dac pierwszenstwo, ale na szczescie Senat powstrzymal, a
    ta pani juz nigdy zadnego pieszego nie zabije :-)

    Natomiast troche glupio byloby nie dac mu pierwszenstwa juz na
    przejsciu, bo jak przejsc przez 4 pasy ?
    No, w sumie prosto - poczekac na zielone swiatlo :-)

    > Jeszcze raz - nie ma takiego przepisu - ma nie wchodzić bezpośrednio
    > przed jadący pojazd i tyle. Pierwszeństwa go to nie pozbawia.

    Dlugo nie pozyje, jak sie nie bedzie stosowal, i genow nie przekaze
    :-)

    J.