  • 1. Data: 2019-03-19 09:29:23
    Temat: A gdyby to był pieszy?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    To pewnie byłaby wina kierowcy :>

    https://www.youtube.com/watch?v=ZwP1PHRCIeo

  • 2. Data: 2019-03-19 15:46:57
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    >To pewnie byłaby wina kierowcy :>
    >https://www.youtube.com/watch?v=ZwP1PHRCIeo

    Pewnie tak, ale niekoniecznie.

    Ale
    -a gdyby tak predkosc oszacowac ?
    -zwolnil, jak przepisy nakazuja ? Mam mieszano odczucia - wydaje mi
    sie, ze troche zwolnil.
    bo zatrzymal sie na krotkim dystansie.

    J.

  • 3. Data: 2019-03-19 17:25:51
    Od: p...@g...com

    Jeśli widzicie chodnikowca to zachowajcie ostrożność bo jak dziadyga ma w dupie żeby
    jechać ulica czy ddr to szansa na recydywę jest wysoka ;-)

  • 4. Data: 2019-03-19 19:23:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-19 o 09:29, r...@k...pl pisze:
    > To pewnie byłaby wina kierowcy :>
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=ZwP1PHRCIeo

    https://www.sadistic.pl/pociag-towarowy-vs-osobowka-
    vt491557.htm tu masz
    to samo ale lvl wyżej :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 5. Data: 2019-03-19 22:57:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2019 o 09:29, r...@k...pl pisze:
    > To pewnie byłaby wina kierowcy :>
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=ZwP1PHRCIeo

    Ponieważ się nagrało, to o ile sprawa trafiłaby do sądu to raczej nie.

    Ale ja jak widzę pieszego który bez znaczącej zmiany prędkości jest w
    stanie osiągnąć wektor kolizyjny na przejściu ze mną to go po prostu
    przepuszczam i problemów nie mam. Wbrew pozorom zdarza się to nie tak
    bardzo często - jakieś raz na dwa kilometry w DC - co oznacza, że jadąc
    do centrum to może ze cztery razy - tragedii nie ma (w przenośni i
    dosłownie).

    BTW - ratownik medyczny go trafił?

    Shrek

  • 6. Data: 2019-03-20 10:24:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >bardzo często - jakieś raz na dwa kilometry w DC - co oznacza, że
    >jadąc do centrum to może ze cztery razy - tragedii nie ma (w

    I w efekcie pieszy moze pojsc prosto, a ty stoisz jak duren,

    I tego wlasnie chcemy uniknac - pieszy ma stanac na krawezniku i
    poczekac.

    A widac kurs kolizyjny przyspieszyc, zeby bezapelacyjnie bylo
    wtargniecie :-)
    Albo w ogole jezdzic szybko, zeby w przypadkowej kamerze bylo widoczne
    zwolnienie przed przejsciem :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-03-20 15:41:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 10:24, J.F. pisze:

    > I w efekcie pieszy moze pojsc prosto, a ty stoisz jak duren,

    Jakoś jest tak, że jak idzie w strohnę przejścia, to za zwyczaj w celu
    przejścia;)

    > I tego wlasnie chcemy uniknac - pieszy ma stanac na krawezniku i poczekac.

    Nie ma takiego przepisu. Ma nie wtargnąć i tyle. Generalnie ma
    pierwszeństwo. To że jeden z drugim myli konieczność dotnknięcia hamulca
    czy nawet zdjęcia nogi z gazu z "wtargnięciem" to zupełnie inna sprawa.

    Shrek

  • 8. Data: 2019-03-20 16:11:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 10:24, J.F. pisze:

    > I tego wlasnie chcemy uniknac - pieszy ma stanac na krawezniku i poczekac.

    Bezedura :) Ma nie wchodzić BEZPOŚREDNIO przed jadący pojazd.
    Interpretacja "bezpośrednio" to dokładnie taka jak na filmie.
    Wielu kierowców wymyśliło sobie termin "wtargnięcie" i definiują go
    sobie do woli, dodatkowo traktując to słowo prawie na równi z odebraniem
    pierwszeństwa pieszemu. Co oznacza "bezpośrednio przed" to każdy
    powinien wiedzieć (tak mi się wydaje) chociaż wielu kierowców uważa że
    to 50, 100, 150, 200m co jest ewidentną bzdurą, gdyż przepis na
    kierowców nakłada obowiązek zwolnienia a nie na pieszego. Trzymając się
    zatem przepisów, jeśli kierowca z nałożonym obowiązkiem zwolnienia do
    prędkości bezpiecznej (problem z definicją ile km/h)...to ma to być taka
    prędkość aby w przypadku bezpośredniego wejścia pieszego nie wysłać go
    na orbitę...czyli zminimalizować skutek zdarzenia.

    > A widac kurs kolizyjny przyspieszyc, zeby bezapelacyjnie bylo
    > wtargniecie :-)

    Błąd taktyczny i niezgodny z przepisami :)

    > Albo w ogole jezdzic szybko, zeby w przypadkowej kamerze bylo widoczne
    > zwolnienie przed przejsciem :-)

    Nikogo nie obchodzi zwolnienie jako takie. Zwolnienie ma być bezpieczne :]

  • 9. Data: 2019-03-20 16:52:49
    Od: p...@g...com

    Zapierdalaczom ku pamięci ;-)

    https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

  • 10. Data: 2019-03-20 17:34:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kluczowe moze byc ze wyrok nie jest prawomocny.