  • Data: 2020-02-28 10:48:09
    Temat: Re: AB=47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Voice_over_LTE

    Właśnie o tym piszę -- technologia LTE nie umożliwia już
    prowadzenia normalnych rozmów telefonicznych. Trzeba się
    najpierw wpiąć do sieci IP. W telefonie bez karty SIM też
    tak by być musiało. Dla operatora to dodatkowy kłopot,
    poza tym ryzyko, że komuś uda się za friko przetunelować
    jakiś ruch. Więc jak wyjmuję kartę z terminala LTE, to
    on mi się natychmiast przelogowuje do UMTS. I to nie tego
    operatora, którego używał z kartą SIM, tylko do innego.

    Przy okazji: najnowszy hardware (w sensie moduły OEM) już
    nie mają możliwości podłączenia mikrofonu i głośnika.
    Jak ktoś chce pogadać, musi podłączyć zewnętrzny kodek do
    realizacji VoIP.

    --
    Jarek