    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVD przykład kolejny...
    Date: Tue, 24 Oct 2017 01:38:36 +0200

    news:59ee1519$0$5149$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >
    > Na pewno byly ?
    > Rtec ciezka i ma duzy opor - to raczej nie wrozy dobrze sprawnosci anteny.

    Do niskich częstotliwości, gdzie mamy coś wąskopasmowego, może się nadać,
    ale raczej do miejsc stacjonarnych.
    Choć ja osobiście uważam, że robienie anteny rtęciowej było by waleniem
    pereł przed wieprze, są tańsze, łatwiejsze, lepsze i bezpieczniejsze
    rozwiązania. Podkreślam - IMAO rtęciówka nie nadaje się na front, ze względu
    na ciężar nieco ponad 13.5 g/cm3, podczas, gdy żelazo/stal, ma coś koło 7.9,
    aluminium, które jest bardzo dobrym przewodnikiem 2.7 (choć jest
    paramagnetykiem, a to chyba nie wróży zbyt dobrze do w.cz., żelazo podobnie,
    raczej tylko do LW i okolic - w telekomunikacji do linii nośnych niższego
    rzędu stosowano przewody stalowe, jako mocniejsze od miedzianych i nieco
    lżejsze), a miedź nieco ponad 8.9. A można oblec pręt stalowy, czy
    zastosować (fosforo)brąz, bądź mosiądz (ale ten chyba kruchy jest) i mamy
    coś jeszcze lepszego, zwłaszcza mechanicznie, na warunki bojowe. I nie grozi
    żołnierzom "Minamatą", w razie "rozdupcenia".

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.