    From: Piotr Głębski <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR + Ethernet - wyższa szkoła jazdy?
    Date: Tue, 29 May 2012 01:18:24 -0700 (PDT)

    W dniu piątek, 25 maja 2012 20:36:20 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
    > Pytam raczej z ciekawości. Jeśli chodzi o programowanie, to przed laty
    > przyswoiłem sobie podstawy tego języka, ale jakoś nigdy nie miałem
    > okazji wykorzystać tej wiedzy do czegoś poważniejszego, w związku z czym
    > nieco już "wywietrzała". Wcześniej oczywiście intensywniej bawiłem się w
    > Basicu i Pascalu/Delphi.
    >
    > Jeśli chodzi o mikrokontrolery to też posiadam jakąś tam podstawową
    > wiedzę. I teraz zastanawia mnie jedna kwestia:
    >
    > Złożenie prostego urządzenia współpracującego np. z telefonem komórkowym
    > z rs232, obsługującym komendy AT nie jest niczym szczególnie trudnym.
> [...]

    Sam zaczynałem od atmela, ale jeżeli nie musisz koniecznie korzystać z AVR to polecam
    kostkę microchipa z wbudowaną obsługą ethernet. Potrzeba dorzucić tylko kilka
    elementów i gniazdo. Cały stos TCP/IP jest dostępny u producenta, środowisko
    programistyczne też.
    Praktycznie nie trzeba nic robić ;) A największy problem to złożenie całości bo
    układy mają dość sporo wyprowadzeń w małym rastrze.
    Popełniłem coś takiego: http://saszadiy.blogspot.com/2012/04/sterownik-ether
    net-czesc-2.html obecnie już śmiga i to w kilkudziesięciu egzemplarzach.