  • 1. Data: 2012-05-25 20:36:20
    Temat: AVR + Ethernet - wyższa szkoła jazdy?
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    Pytam raczej z ciekawości. Jeśli chodzi o programowanie, to przed laty
    przyswoiłem sobie podstawy tego języka, ale jakoś nigdy nie miałem
    okazji wykorzystać tej wiedzy do czegoś poważniejszego, w związku z czym
    nieco już "wywietrzała". Wcześniej oczywiście intensywniej bawiłem się w
    Basicu i Pascalu/Delphi.

    Jeśli chodzi o mikrokontrolery to też posiadam jakąś tam podstawową
    wiedzę. I teraz zastanawia mnie jedna kwestia:

    Złożenie prostego urządzenia współpracującego np. z telefonem komórkowym
    z rs232, obsługującym komendy AT nie jest niczym szczególnie trudnym.
    Teraz jednak widzę, że ludzie budują konstrukcje wykorzystujące
    mikrokontrolery AVR oraz gotowe moduły Ethernet. Jak to wygląda od
    strony programu? Istnieją gotowe rozwiązania, które ograniczają naszą
    rolę do powiedzenia programowi jakie dane ma skąd wziąć, co z nimi
    zrobić i co gdzie wysłać czy już nie jest tak łatwo i trzeba od podstaw
    tworzyć cała programową stronę?

    Albo inaczej: ile nauki potrzeba, żeby laik mógł myśleć o takiej zabawie?

  • 2. Data: 2012-05-25 21:12:52
    Temat: Re: AVR + Ethernet - wyższa szkoła jazdy?
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    > Albo inaczej: ile nauki potrzeba, żeby laik mógł myśleć o takiej zabawie?
    Zobacz tu:
    http://tuxgraphics.org/electronics/200606/article060
    61.shtml

    PP

  • 3. Data: 2012-05-25 21:59:15
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    :
> [...]
    > tworzyć cała programową stronę?
    >
    > Albo inaczej: ile nauki potrzeba, żeby laik mógł myśleć o takiej zabawie?

    Są 3 drogi.

    1. Napisać wszytko od początku. Ew. użyć jakiś gotowych kawałków
    napisanych w C. Najbardziej uniwersalne rozwiązanie ale wymaga dużo
    pracy i dobrej znajomości protokołów sieciowych.

    2. Użyć gotowy system operacyjny zawierający obsługę protokołów
    sieciowych. Wadą jest mała prędkość działania i ew. opłaty licencyjne.

    3. Zastosować specjalizowany moduł realizujący obsługę TCP i kilku
    innych potrzebnych protokołów. Taki moduł zawiera szybki procesor pamięć
    RAM, kontroler ETH itp. Może on być sterowany w prosty sposób przez AVR.
    Zaletą rozwiązania jest łatwość obsługi a wadą mała uniwersalność i duża
    cena.

    Paweł

  • 4. Data: 2012-05-26 09:08:55
    Temat: Re: AVR + Ethernet - wy?sza szko?a jazdy?
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-25 21:12, Piotrek_P pisze:

    > http://tuxgraphics.org/electronics/200606/article060
    61.shtml

    Hmm... A dużo wysiłku trzeba, żeby wyjść "na świat" przez lokalną bramę
    internetową i pobierać/wysyłać dane określonego rodzaju?

    Rzucił mi się w oczy choćby ciekawy projekt "Tworse Key" - sztorcowy
    klucz telegraficzny podłączany do gniazdka LAN, łączy się z Internetem i
    zaczyna wysyłać na określone konto twittera teksty wystukiwane alfabetem
    Morse'a.

    Autor musiał to wszystko (w sensie część internetową, nie telegraficzną)
    oprogramować od podstaw, czy istnieją gotowe klocki, które wystarczy
    poskładać w jedną całość?

  • 5. Data: 2012-05-28 12:14:05
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Houston, we got a Atlantis...
    [...]
> [...]
    > tworzyć cała programową stronę?
    >
    > Albo inaczej: ile nauki potrzeba, żeby laik mógł myśleć o takiej zabawie?

    http://www.ethernut.de/

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Nie trać głowy, w końcu ona ma tylko ciebie.

  • 6. Data: 2012-05-29 10:18:24
    Od: Piotr Głębski <s...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2012 20:36:20 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > tworzyć cała programową stronę?
    >
    > Albo inaczej: ile nauki potrzeba, żeby laik mógł myśleć o takiej zabawie?

    Sam zaczynałem od atmela, ale jeżeli nie musisz koniecznie korzystać z AVR to polecam
    kostkę microchipa z wbudowaną obsługą ethernet. Potrzeba dorzucić tylko kilka
    elementów i gniazdo. Cały stos TCP/IP jest dostępny u producenta, środowisko
    programistyczne też.
    Praktycznie nie trzeba nic robić ;) A największy problem to złożenie całości bo
    układy mają dość sporo wyprowadzeń w małym rastrze.
    Popełniłem coś takiego: http://saszadiy.blogspot.com/2012/04/sterownik-ether
    net-czesc-2.html obecnie już śmiga i to w kilkudziesięciu egzemplarzach.