    From: "slawek" <h...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Adams i pewien sposób liczenia
    Date: Mon, 24 Sep 2012 15:40:29 +0200

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Niewykluczone, że coś pominął i szczególny przypadek uznał za ogólny, co
    >byłoby kolejnym przykładem na to, że termin ,,intuicyjny" nic nie znaczy,

    Zdanie "w programie jest jeszcze mnóstwo błędów" może mieć zupełnie różne
    znaczenie... kto i jak to mówi - no i deadline jaki...

    Przypuszczalnie Papuas mówiący "jest mnóstwo jedzenia" przekazuje "jest
    więcej jedzenia niż trzeba dla nas dwojga". Natomiast taki z obłędem w
    oczach i powtarzający w kółko "mnóstwo... mnóstwo... mnóstwo... obcych" -
    sygnalizuje "za dużo tych obcych, aby się czuć bezpiecznie, więc samoczwart
    nie dalibyśmy im rady"

    >Porównywanie (mniej, więcej, tyle samo) i liczenie to różne umiejętności.

    Polimeryzowałbym, równoliczność i takie tam. Zbiór pusty, zbiór zawierający
    zbiór pusty, ...

    >Bardzo oryginalny i raczej nieprzydatny, bo nie widać logiki, którą dałoby
    >się ująć prostymi regułami. Nie dość, że nie podałeś tych reguł w jasny
    >sposób, to wręcz twierdzisz, że ,,to nie musi być logiczne". To oznacza, że

    Wic w tym, że bez trudu można indukcyjnie pojąć jak tworzyć kolejne zapisy,
    prawdopodobnie nawet 10-latek dałby radę ręcznie dopisać.

    Z drugiej strony "nie ma prostych reguł" - a przynajmniej tak prostych, by
    napisanie programu wymagało mniej niż kwadrans (lub dało się wyguglać).
    Oczywiście takie miszcze jak my damy radę w 2 minuty (jeżeli oczywiście
    Linux już pracuje, bo z bootowaniem systemu to jednak 2 i pół). Dlatego dla
    nas wyzwaniem będzie algorytm obliczania pierwiastka kwadratowego w takiej
    notacji (i oczywiście bez konwersji do jakiegoś sensownego, np.
    babilońskiego zapisu).

    Oryginalość była celem samym w sobie (primo, niewyguglowywalość, secundo
    unikanie plagiatów, tertio by nie nudzić). I jak widzę - została osiągnięta.

    Nielogiczność? Tak, ale w sensie "niepraktyczne" i "nieoptymalne". Bez
    doszukiwania się nie wiadomo czego. Przecież nikt ci nie każe (a
    przynajmniej ja ciebie nie zmuszam) do stosowania tego rodzaju zapisu. Nie
    twierdzę, że jest szczególnie dobry do czegokolwiek, że ma zastosowania w
    wielu gałęziach gospodarki narodowej... itede.

    >chyba masz na myśli szyfrowanie utrudniające wszelkie operacje, a nie
    >kodowanie, które ma cokolwiek ułatwić, usystematyzować, utworzyć *system*
    >liczenia.

    Sorry, mylisz w paskudny sposób te dwa, zupełnie różne, pojęcia.

    > Co innego taki system (jaki?):
    // ciach //
    > Jest prosty i przydatny (jakie ma zalety, do czego się nadaje?), choć ma
    > też
    > wady (jakie?).

    Wyszedł ci prawie system trójkowy (poza odstępstwem na początku).

    A co do "przydatności": czy wiesz, że już w 1988 był w NRD system
    komputerowy pozwalający monitorować 10 tysięcy krów w jednym gospodarstwie
    rolnym, baza danych, takie tam?! Choćbyś się wściekł, to przydatności
    tamtego programu nie da się łatwo przeskoczyć - pomyśl, 10 tysięcy krów i
    żadna nie powinna być pomyłkowo wydojona dwa razy!