  • 11. Data: 2010-03-09 10:00:30
    Temat: Re: Akumulator awaryjny
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 8 Mar, 20:51, "Adax" <A...@o...pl> wrote:
> [...]
    s/ipod-cell-phone-...
    > No wreszcie jaka konkretne rozwi zanie, dzi ki!
    Wcale nie, ta ładowarka http://www.allegro.pl/item936622532_ladowarka_awaryj
    na_do_telefonow_bateria_kolory.html
    różni się od tych Energizer tylko tym, że ma 1 szt. AA, a kosztuje
    bardzo tanio (8 zł).
    Ilościowo musisz wziąć tyle samo baterii do kieszeni (2x2 albo 4x1).
    Z mojego doświadczenia rozwiązanie za 8 zł jest najlepsze szczególnie
    dla tych, co mają większą ilość (co najmniej 4 szt.) akumulatorków AA
    w domu. Ładujesz kilka sztuk do pełna, wkładasz do kieszeni i w drogę.
    Na pełne naładowanie baterii telefonu w trakcie pracy wystarczy 4-
    krotna wymiana akumulatorka w ładowarce (AA NiMH 2800 mAh).
    Pozdr. - J

  • 12. Data: 2010-03-09 14:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał
    >Dnia 08-03-2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Z tym ze badzmy realistami

    >A to jak już jest taka potrzeba, to nie lepiej kupić sobie ze dwie
    >zapasowe baterie, choćby najtańsze za 20-30zł?
    >Jak bawić się takimi gadżetami.

    Mozna rozwazyc, ale trzy baterie starcza na 3 dni, nosic trzeba
    trzy ladowarki, albo wstawac w srodku nocy i zmieniac.
    A paluszki mozna miec do aparatu, latarki, kupic w kiosku ..

    J.

  • 13. Data: 2010-03-09 15:15:55
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 09-03-2010 o 15:46:13 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mozna rozwazyc, ale trzy baterie starcza na 3 dni,

    Z paluszkami (akumulatorkami) będzie lepiej?

    > nosic trzeba trzy ladowarki, albo wstawac w srodku nocy i zmieniac.
    > A paluszki mozna miec do aparatu, latarki, kupic w kiosku ..

    I tak samo trzeba nosić, no bo jak? Jeden dzień komórka ale już nie
    aparat, drugi dzień komórka ale już nie latarka?

    W sumie to idealna by była taka ładowarka do baterii komórkowych (na 3szt)
    np za 20zł i te 3 dodatkowe baterie komórkowe po 20zł/szt.
    I cześć.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 14. Data: 2010-03-09 15:18:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sloneczna_solar_panel_bateria.html

    > Nie korzystałem osobiście ale pierwsze moje skojarzenie z
    > chodzeniem po górach to brak prądu w schronisku albo obstawienie
    > wszystkich dostępnych gniazdek ładowarkami.

    Owszem. Ale drugie skojarzenie jest takie ze przy chodzeniu raczej
    nie mozna zapewnic idealnego ustawienia ogniwa slonecznego, pogoda
    moze byc pochmurna,
    itp.

    > Jeseli w tego typu urządzeniach jest możliwość zasilenia z sieci
    > to można to mieć przez cały dzień na plecaku a dodatkowo
    > podładować jak będzie miejsce w schronisku

    Ale akurat w tej nie ma, albo zapomnieli opisac.

    Czyli szukamy czegos z wieksza bateria sloneczna, z wiekszym
    akumulatorem w srodku, z mozliwoscia doladowania z sieci ...
    http://www.allegro.pl/item938963009_ladowarka_slonec
    zna_solar_telefon_mp3_mp4_hurt.html
    http://www.allegro.pl/item950001078_ladowarka_slonec
    zna_gsm_gps_foto_mp3_gwarancja_2l.html

    A i tak wolalbym cos z paluszkami R6 w srodku.

    > tylko wtedy zamiast chodzić z bateriami chodziłoby sie z
    > menażkami z metanolem a to aż korci żeby łyknąć ;) a serio to
    > najlepiej żeby energia była generowana ze źródła którego nie
    > trzeba nosić ze sobą czyli słońce,

    Owszem, tylko jak pisalem - pochmurne dni sie zdarzaja, trzeba
    niezla plachte ogniw nosic zeby bylo uzyteczne.

    Tymczasem przecietna bateryjka ma okolo 11kJ energii, czyli tyle co
    pol grama metanolu [lub etanolu].
    Mala buteleczka 100ml starczylaby na tydzien przy 10% sprawnosci, a
    przy 50% to juz w ogole nie ma co mowic o paliwie, byle
    kroplomierza nie zgubic :-)

    > ciepło człowieka, prądnica pobierająca energię z trzęsienia
    > urządzeniem:
    > http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news
    /koniec-z-ladowaniem-komorek,1448989

    Pomysly znane, tylko czlowiekowi nie zawsze za cieplo jest,
    sprawnosc przy takich temperaturach jest minimalna, piezoelementy w
    butach dlugo nie wytrzymuja, a pradnice w plecaku .. mecza
    czlowieka :-)

    z bardziej realnych pomyslow, to calkiem niezly generatorek
    termoelektryczny widzialem, spora diode zasilal z jednej swieczki.
    Co prawda sprawnosc tego z gory zniecheca :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-03-09 15:28:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał
    On 8 Mar, 20:51, "Adax" <A...@o...pl> wrote:
> [...]
    jna_do_telefonow_bateria_kolory.html
    >różni się od tych Energizer tylko tym, że ma 1 szt. AA, a kosztuje

    Tylko dwa niuanse:
    -jako elektronikowi wydaje mi sie ze ma kiepska sprawnosc pracujac
    na niskim napieciu,
    -czy dwie wystarcza na tygodniowy wyjazd, czy lepiej od razu kupic
    trzy ? O awaryjnosci mowie.

    Tak jak tu kolega radzil - koszyk na 4 paluszki, gniazdo USB.

    J.

  • 16. Data: 2010-03-10 14:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w
    napisał(a):
> [...]

    >I tak samo trzeba nosić, no bo jak? Jeden dzień komórka ale już
    >nie aparat, drugi dzień komórka ale już nie latarka?

    Wieksza elastycznosc przy tej samej wadze/koszcie.
    Nie udalo sie naladowac w nocy ? To wylaczamy GPS i oszczednie z
    aparatem.
    Zmrok nas dopadl ? Wstawiamy ostatnie dobre do latarki.
    Noge zlamalismy ? Z latarki do komorki i po gopr dzwonimy.

    Doszlismy do schroniska ? Jak zabraklo gniazdka, to moze baterie da
    sie dokupic.

    >W sumie to idealna by była taka ładowarka do baterii komórkowych
    >(na 3szt) np za 20zł i te 3 dodatkowe baterie komórkowe po
    >20zł/szt. I cześć.

    Tylko ze komorka ma jeden typ, gps drugi, latarka trzeci, aparat
    czwarty, sluzbowa komorka piaty :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-03-10 20:08:53
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-03-2010 o 15:54:36 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tylko ze komorka ma jeden typ, gps drugi, latarka trzeci, aparat
    > czwarty, sluzbowa komorka piaty

    Ogólnie przyznam Ci we wszystkim rację.
    A wiesz co pomyślałem jeszcze, że zaawansowani amatorzy wędrówek górskich
    pewnie maja wypróbowane swoje optymalne rozwiązania. Może też zapytać.

  • 18. Data: 2010-03-10 21:13:42
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Piotr M" news:op.u9dbk3s213q3bq@piotr-asus

    > A wiesz co pomyślałem jeszcze, że zaawansowani amatorzy wędrówek górskich
    > pewnie maja wypróbowane swoje optymalne rozwiązania. Może też zapytać.

    Ze swojej strony polecam ten gadżet :)
    Kilka razy dość znacznie ułatwiał życie.
    http://www.eneloop.info/products/mobile-boosters.htm

  • 19. Data: 2010-03-12 12:29:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >A wiesz co pomyślałem jeszcze, że zaawansowani amatorzy wędrówek
    >górskich pewnie maja wypróbowane swoje optymalne rozwiązania.

    Chodza od 30 lat i potrafia sie obejsc bez komorki, GPSa i tylko
    blony do aparatu maja w wiekszym zapasie ? :-)

    Tak po prawdzie to GPS w Tatrach by mi sie raz przydal ..

    J.