eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?) › Re: Alan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Alan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)
    Date: Mon, 29 Jul 2019 13:42:02 +0200

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    >Wykopałem ze staroci Alana 100+ i chcę go sobie zreanimować. Najpierw
    >schemat:
    >http://www.chmurka.net/r/usenet/alan100/schemat.png

    >Uszkodzony był driver końcówki mocy (przebicie) Q25, więc go
    >wymieniłem

    Swoja droga - ciekawe. Wydawaloby sie, ze bardzo bezpieczny.
    Co go uszkodzilo ?

    >i radio zaczęło nadawać, ale tylko trochę -- z bardzo małą mocą,
    >miernik
    >mocy pokazuje ok. 100 mW (sprawny, sprawdzony z innym radiem). Z
    >zasilacza
    >przy odbiorze pobiera ok. 4W, a przy nadawaniu skacze do ok. 6W,
    >podczas
    >gdy powinien pobierać z 15W jak nie więcej. Sama modulacja jest (i na
    >AM
    >i na FM), drugie radio położone obok (i na wspólnym zasilaczu)
    >odbiera.

    >Sprawdziłem wszystkie elementy zaznaczone niebieskim markerem tutaj:
> [...]
    jpg
    >Zielonym zaznaczyłem te, które jeszcze chcę sprawdzić. Widać tam
    >elementy
    >T8, T9 i T10 -- to strojone transformatory z układem rezonansowym na
    >wejściu, nie wiem jak to się prawidłowo nazywa (filtry 7x7?).
    >Zastanawiam
    >się, czy uszkodzenie kondensatorów w nich nie mogłoby dawać takich
    >objawów, jakie mam.

    Kto wie .. jak go ktos odpalal bez anteny, to moze i kondensatory
    ucierpialy, a teraz tłumią sygnal.

    Ja bym tam sprawdzil napiecia w trakcie pracy ... tylko ze takze w.cz.
    Woltomierz w.cz. czy szybki (umiarkowanie) oscyloskop ?

    Mozna odlaczyc filtr, czy przylaczyc sztuczne obciazenie miedzy C112 i
    L6.

    Widywalem juz perfidnie uszkodzone tranzystory - troche dzialaly, ale
    jakos slabo
    Albo ten driver Q25 - odpowiedni tranzystor ? Moze on tłumi na 27MHz ?

    Swoja droga - oba bez polaryzacji bazy ?
    Ciekawe co z tego wyjdzie :-)

    J.