eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?) › Re: Alan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Alan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)
    Date: Mon, 29 Jul 2019 14:25:06 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Swoja droga - ciekawe. Wydawaloby sie, ze bardzo bezpieczny.
    > Co go uszkodzilo ?

    To swoją drogą. Diabli wiedzą. Może jak przebiło złącze B-C w Q26,
    to poszedł impuls, który go upalił (a C112 i C107 nie wystarczyły,
    żeby go ograniczyć)?

    > Kto wie .. jak go ktos odpalal bez anteny, to moze i kondensatory
    > ucierpialy, a teraz tłumią sygnal.

    C113, C115 i C116 nie są przebite ale nie sprawdzałem jeszcze ich
    pojemności. Czy może mówisz o tych w tych filtrach?

    > Ja bym tam sprawdzil napiecia w trakcie pracy ... tylko ze takze w.cz.
    > Woltomierz w.cz. czy szybki (umiarkowanie) oscyloskop ?
    >
    > Mozna odlaczyc filtr, czy przylaczyc sztuczne obciazenie miedzy C112 i
    > L6.

    W całym torze, do samego końca, są przebiegi (mierzone oscyloskopem) ale
    nie wiem, jaki poziom powinny mieć.

    > Albo ten driver Q25 - odpowiedni tranzystor ? Moze on tłumi na 27MHz ?

    2SC1006. Dałem całe 10 zł (4 zł tranzystor, 6 zł wysyłka) :( Na próbę
    wrzuciłem zamiast niego BC550, było to samo.

    > Swoja droga - oba bez polaryzacji bazy ?

    Jak magicy (mądrzejsi ode mnie, jeśli chodzi o układy radiowe) nie dali,
    to pewnie nie jest potrzebna :) One nie pracują w klasie C?

    > Ciekawe co z tego wyjdzie :-)

    Chciałbym, żeby radio ;)