  • Data: 2018-04-27 13:16:30
    Temat: Re: AllPCB a Technoservice
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-27 o 11:25, Zbych pisze:
    > Trochę dziwny producent ten AllPcb. Nie ma rekomendowanych stack-upów
    > dla płytek wielowarstwowych na ich stronie. Kalkulator nie ma opcji
    > wyboru kontrolowanej impedancji dla USB (45/90?), wycena idzie wtedy
    > przez maila. Ale szybko za to odpowiadają.
    >
    > PS. Jakby ktoś szukał, to dla 4L 1,6mm:
    > layer name    material    thickness(mil)    dielectric constant
    > top solder mask    solder mask oil    0.5mil    3,4
    > layer1    copper    1.4mil
    > dielectric    prepreg    7mil    4,2
    > layer2    copper    1.2mil
    > dielectric    prepreg    44mil    4,2
> [...]

    Nie umiem ustalić grubości płytki wielowarstwowej, a chciałbym umieć.
    Jak Techno podaje:

    http://pcb-technoservice.eu/informacje-techniczne/mo
    zliwosci-technologiczne

    że minimalna grubość warstwy dielektrycznej wynosi: 0,12mm (warstwa
    prepregów) i 0,10mm rdzeń to co z tego wynika?

    Pomińmy grubości miedzi i soldermaski.
    Czy dobrze kombinuję, że najcieńsza płytka 4 warstwowa składa się z dwu
    rdzeni po 0,10 i między nimi warstwa prepregów czyli razem 0,32mm.

    Czy dobrze rozumiem co to jest ten rdzeń?

    Coś słyszałem, że prepregi trzeba zawsze co najmniej dwa - czy to
    znaczy, że:
    - warstwa między rdzeniami musi mieć co najmniej 0,24, czy może te 0,12
    to już dwie i
    - warstwa między rdzeniami musi mieć grubość 0,12 + n * 0,06.

    Skoro najcieńszy rdzeń to 0,10 to czy da się z tej oferty wyczytać jakie
    mogą być inne grubości rdzenia.

    Czy gdzieś się totalnie mylę?
    P.G.