  • 1. Data: 2018-04-26 09:23:46
    Temat: AllPCB a Technoservice
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Panowie,

    mam do wykonania dwie serie płytek czterowarstwowych.
    Cenowo TS i Chińczyk wychodzi niemal identycznie, przy
    czym Chińczyk daje mi więcej: wypełnianie przelotek
    i wybór koloru maski, co jest bardzo miłym dodatkiem.
    Obawiam się jednak jakości i trwałości metalizacji
    przelotek: czarny matowy kolor płytki mi niewiele da,
    jeśli poleci jakaś VIA. Ma ktoś z Was doświadczenia
    w tej sprawie?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-04-26 15:10:05
    Temat: Re: AllPCB a Technoservice
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Cenowo TS i Chińczyk wychodzi niemal identycznie, przy
    > czym Chińczyk daje mi więcej: wypełnianie przelotek

    Chodzi Ci o to, że Techno oferuje tylko 6 kolorów maski i 5 kolorów opisu?

    http://pcb-technoservice.eu/informacje-techniczne/mo
    zliwosci-technologiczne

    PCB z czarną maską zamawialiśmy w Techno co najmniej kilkanaście lat temu.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-04-26 16:30:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Chodzi Ci o to, że Techno oferuje tylko 6 kolorów maski i 5 kolorów opisu?

    Chodzi mi o to, że Techno oferuje cokolwiek dopiero w pakiecie
    produkcyjnym, a nie prototypowym, gdzie niemal wszystko masz
    narzucone. Chińczyk daje pełną ofertę technologiczną już przy
    zamówieniu 5 sztuk, bo mniej nie robią. Drugie 5 dodają za
    dopłatą w wysokości dokładnie jednego dolara. A ja potrzebuję
    po 12 płytek każdego rodzaju i nie będę uruchamiał produkcji
    za 600, by zmienić lakier za 35. To już się chyba bardziej
    opłaca pójść do Eurocircuits itp. graczy z wysokiej półki.

    > PCB z czarną maską zamawialiśmy w Techno co najmniej kilkanaście lat temu.

    Ale nie w krótkiej serii. Ślepych przelotek też Ci wtedy nie zrobią,
    wypełnienia przelotek też nie i wielu innych rzeczy również nie.

    Porównaj sobie konfigurator TSki z tym:

    https://www.allpcb.com/online_quote.html

    Wszelkie dziwne rzeczy są robione nawet w małych seriach,
    za proporcjonalną do dziwności opłatą. Można sobie wyklikać
    stosownie do potrzeb i grubości portfela. Muszę tylko podumać,
    czy pasuje mi kolor standardowy (zielony lub biały), czy chcę
    dopłacić 10 dolców do własnej farby. W Techno nie zmienią
    Ci nawet koloru maski, *bo się nie da*, a za high-tech w postaci
    opisu dwustronnego doliczają sporo do ceny. Chińczyk mi napisał,
    że jedno- i dwustronny są do wykonania w zależności od moich
    preferencji, w kolorze czarnym lub białym oba warianty free.
    W kolorze dziwnym +11 dolców. Wydłuży mi to też czas wytworzenia
    o dzień. Z początkowych 24h! A to jest Chińczyk z kategorii tanich,
    ci mniej tani robią do 14 warstw i wypalają mikroprzelotki laserem.

    Co mnie dziwi, bo w Faldruku białą maskę mi zrobili od ręki,
    za jakąś zupełnie groszową dopłatą. Nawet ich takie wymaganie
    zbytnio nie zdziwiło.

    - Jaka?
    - Taka
    - OK

    Techno jest fajne, bo to chyba jedyna u nas firma robiąca 8 warstw,
    i to ponoć robiąca je dobrze, ale w zastosowaniach małoseryjnych
    wykazują elastyczność diamentu. I dlatego z tym zamówieniem
    idę do Chińczyka, choć wcale nie czuję się z tym dobrze.

    PS. Jak ktoś chce tanio, to następny PCB day mają 17 maja.
    Dla mnie za późno, ale może komuś się to przyda.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-04-26 17:46:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wykazują elastyczność diamentu. I dlatego z tym zamówieniem
    > idę do Chińczyka, choć wcale nie czuję się z tym dobrze.
    Patrząc po cenach i terminach wykonania dla tych płytek co robiłem my frend
    był 3-5 razy tańszy, więc wybór prosty, wszystko wykonane perfekcyjnie
    i miły dodatek że zawsze dostaję więcej płytek niż zamówiłem.

    > PS. Jak ktoś chce tanio, to następny PCB day mają 17 maja.
    Niech się schowają z tymi pcb day, allpcb łyka ich na śniadanie bez popitki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2018-04-26 17:50:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz:

    > był 3-5 razy tańszy, więc wybór prosty, wszystko wykonane perfekcyjnie
    > i miły dodatek że zawsze dostaję więcej płytek niż zamówiłem.

    Ale te konkretne frendy, czy jakieś inne Ch*PCB? Bo to bardzo cenna
    rekomendacja by była...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2018-04-26 19:27:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Chodzi mi o to, że Techno oferuje cokolwiek dopiero w pakiecie
    > produkcyjnym, a nie prototypowym,

    Napisałeś "dwie serie płytek" - zrozumiałem jako produkcyjne. Dlatego
    też uznałem, że Twoje TS oznacza Technoservice a nie ofertę prototypową,
    bo ona chyba się zowie TS-ka, czy jakoś tak.

    > Ale nie w krótkiej serii. Ślepych przelotek też Ci wtedy nie zrobią,
    > wypełnienia przelotek też nie i wielu innych rzeczy również nie.

    Myślałem, że piszesz o seriach produkcyjnych.

    > Porównaj sobie konfigurator TSki z tym:
    >
    > https://www.allpcb.com/online_quote.html

    Nigdy nic w Chinach nie zamawiałem, ale słyszałem same dobre rzeczy na
    temat jakości. Chyba bym się nie obawiał. Nie wiem tylko jak z jakimiś
    tematami typu cła, jakieś dyrektywy (RoHS), zaświadczenia o klasie
    palności itp.

> [...]
    > czy pasuje mi kolor standardowy (zielony lub biały), czy chcę
    > dopłacić 10 dolców do własnej farby. W Techno nie zmienią

    W ich koncepcji TS-ki, gdy łączą na jednej formatce płytki różnych
    klientów da się chyba zrozumieć źródło takich ograniczeń - w końcu to ma
    być dla prototypów - kolor nie powinien grać wielkiej roli.

    Nie wiem jak jest robiona solder maska. Jak kiedyś będzie to drukarka
    plujka to zapewne wprowadzą dowolność kolorów lub nawet tęcze.

> [...]
    > że jedno- i dwustronny są do wykonania w zależności od moich
    > preferencji, w kolorze czarnym lub białym oba warianty free.

    Co najmniej 80% naszych płytek w ogóle nie ma opisu, dwustronnego nigdy
    nie potrzebowaliśmy.

    > Techno jest fajne, bo to chyba jedyna u nas firma robiąca 8 warstw,

    Jeszcze nie wyszedłem poza 2 warstwy. Raz miałem wybór albo 4 warstwy,
    albo dwa druciki (bo nie chciałem robić wyrw w warstwie GND) - wybrałem
    druciki.

    > i to ponoć robiąca je dobrze, ale w zastosowaniach małoseryjnych
    > wykazują elastyczność diamentu. I dlatego z tym zamówieniem
    > idę do Chińczyka, choć wcale nie czuję się z tym dobrze.

    Daj znać co i jak.
    Ja nie zamawiam płytek, ja je tylko projektuję, ale warto takie rzeczy
    wiedzieć.
    Nie wiem skąd miałem kiedyś (jeszcze nie tak dawno) przekonanie że w
    TS-ce płytki muszą być prostokątne i robiąc prototyp okrągłej
    kombinowałem, aby była prostokątna z frezowaniami tak, aby dała się
    wyłamać i trochę pilnikiem i już jest. Niedawno się dowiedziałem, że
    kształt w TS-ce może być dowolny.
    P.G.

  • 7. Data: 2018-04-26 20:06:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Janusz:

    > Ale te konkretne frendy, czy jakieś inne Ch*PCB? Bo to bardzo cenna
    > rekomendacja by była...
    ALLPCB, robiłem już kilka płytek i zawsze dostałem więcej, a jak na
    nietypowym laminacie np bardzo cienkim to chyba dostałem całą formatkę
    :) zamiast 10 dostałem 24 płytki :) płaciłem oczywiście za 10.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-04-27 02:19:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Myślałem, że piszesz o seriach produkcyjnych.

    Nie ma sprzeczności, mam krótkie serie produkcyjne. :-)

    > Nigdy nic w Chinach nie zamawiałem, ale słyszałem same dobre rzeczy na
    > temat jakości. Chyba bym się nie obawiał.

    Poszło.

    > W ich koncepcji TS-ki, gdy łączą na jednej formatce płytki różnych
    > klientów da się chyba zrozumieć źródło takich ograniczeń

    A jak sobie z tym radzi Chińczyk, skoro pozwala zaszaleć?

    > w końcu to ma być dla prototypów - kolor nie powinien grać wielkiej roli.

    W prototypie rozumianym dosłownie oczywiście nie, natomiast w krótkich
    seriach już może grać. I oni właśnie nie pokrywają mojego przypadku.
    Albo milion sztuk z pełnej palety, albo TSkowy kaftan bezpieczeństwa.
    Tertium datur: Chińczyk. Natomiast ciekawi mnie, jak to będzie z
    przelotkami ślepymi, bo mnie bardzo kusi w pewnym urządzeniu zrobienie
    sobie warstwy HV bez dziurek. Wiem, że Techno w wersji produkcyjnej
    potrafi, a AllPCB się nie chwali, że potrafi, zapytam.

    > Co najmniej 80% naszych płytek w ogóle nie ma opisu, dwustronnego nigdy
    > nie potrzebowaliśmy.

    Też się zastanawiałem, ale skoro dają za darmo, to można wkleić logo
    i miniinstrukcję obsługi.

    > Jeszcze nie wyszedłem poza 2 warstwy. Raz miałem wybór albo 4 warstwy,
    > albo dwa druciki (bo nie chciałem robić wyrw w warstwie GND) - wybrałem
    > druciki.

    Ja mam 16 układów scalonych i 2 tranzystory D2PAK. To wszystko
    tworzy dwa osobne obwody 230V z wzajemną izolacją funkcjonalną
    2,5mm każdy i obwód niskonapięciowy z izolacją 7mm od tych
    wysokonapięciowych, a to wszystko na powierzchni 55,5x20,4mm.
    Do tego po jednej ze stron "wysokich" wisi sobie dwukanałowy ADC
    pędzony ~50MHz. Obwody wysokonapięciowe zasilane z izolowanej
    przetwornicy push-pull na tejże płytce. To nie miało szansy wejść
    na płytkę dwuwarstwową.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2018-04-27 08:36:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    No to płytka ma już status "Fabricating", czekam na efekty i je opiszę.
    A z ciekawostek: laminat 20-uncjowy.

    https://usercontent.irccloud-cdn.com/file/gHochdce/i
    rccloudcapture-1320676838.jpg

    Świat ma różnych lokatorów... :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2018-04-27 09:43:36
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Fri, 27 Apr 2018 08:36:58 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Piotr Gałka wrote:
    >
    > No to płytka ma już status "Fabricating", czekam na efekty i je opiszę.
> [...]

    Kurcze, jakie ładne!

    Zastanawiam się, czy by sobie tam nie zamówić jakichś elementów
    dekoracyjnych.

    Może tabliczka na drzwi?...

    Wizytówki? :)

    --