    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 16 Apr 2015 04:30:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Alternatywa dla ExpressPCB
    From: bobofrut <r...@g...com>

    On Monday, 13 April 2015 14:10:06 UTC+1, Mario wrote:
> [...]
    wytwarzania płytek pcb, jeśli tak, to jak z jakością ich wykonania i czasem
    wykonania, znacie może jakąś ciekawą alternatywę, interesuje mnie detaliczna
    produkcja, żadna masówka?

    warunkiem, że wtrącicie także coś na temat.

> [...]
    > zagadnienie na dwa:
    > 1. Jaki soft?
    > Załóżmy ze darmowy. To polecałbym Kicad. Sporo ludzi używa darmowej
    > wersji Eagle, ale ja akurat nie lubię się przyzwyczajać do softu,
    > którego nie będę mógł legalnie używać w swojej działalności. Są jeszcze
    > inne darmowe jak DesignSpark pod patronatem RS Components.
    > 2. Jaki producent? I tu chyba jednak przy pojedynczych płytkach
    > korzystniej skorzystać z naszych płytkarni jak prototypy.com.pl,
    > drukowane.pl, Faldruk czy inne. A przy większej ilości, to najlepiej u

    Dzięki za info, przyjrzałem się programowi DesignSpark, muszę przyznać, że to bardzo
    ciekawe środowisko, planuję przenieść się na nie, mimo że brak mu niektórych
    komponentów dla pcb, a co do wytwórni płytek znalazłem dla takiego amatora jak ja dwa
    linki: http://dirtypcbs.com/ i http://www.3pcb.com/
    O tym pierwszym wspominają na hackaday, w skrócie dla prototypów powinno wystarczyć
    mimo to, że jakość dupy nie urywa.

    Zanim będę bazgrał swoje "foot print pcb" dla DesignSpark, to zapytam, bo może ktoś
    Posiada w swoich zakładkach przeglądarki jakieś linki do bibliotek dla DesignSpark,
    np. do transformatorów pcb?

    Jeszcze raz dzięki, i niech moc będzie z Wami.