    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 17 Apr 2015 01:13:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Alternatywa dla ExpressPCB
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 15:10:06 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

    > Tp ja tak trochę obok tematu. Zdaje mi się, że ten soft generuje
    > wyłącznie pliki produkcyjne dla tej płytkarni. Nie możesz robić
    > gerberów. Niby masz soft za darmo, ale musisz u nich zamawiać. Nie masz
    > pewności czy jest to ekonomicznie uzasadnione i w przyszłości nie możesz
    > ich zmienić na innych - tańszych, lepszych czy szybszych.

    Dokładnie tak jest! Dobre dla amatorów, którzy coś tam sobie chcą swojego wyrzeźbić w
    kilku sztukach. Lub dla frajerów

    Ja bym rozbił
    > zagadnienie na dwa:
    > 1. Jaki soft?
    > Załóżmy ze darmowy. To polecałbym Kicad. Sporo ludzi używa darmowej
    > wersji Eagle, ale ja akurat nie lubię się przyzwyczajać do softu,
    > którego nie będę mógł legalnie używać w swojej działalności.

    Ależ Eagle'a jak najbardziej będziesz mógł legalnie dalej wykorzystywać do swojej
    działalności!! Za relatywnie niewielką kasę kupujesz pełną wersję. Soft całkiem
    przyjemny. Ekspertem od Eagle'a nie jestem, ale tak z ciekawości kiedyś zassałem
    sobie darmową wersję i IMHO jest b. fajny.

    Są jeszcze
    > inne darmowe jak DesignSpark pod patronatem RS Components.
    > 2. Jaki producent? I tu chyba jednak przy pojedynczych płytkach
    > korzystniej skorzystać z naszych płytkarni jak prototypy.com.pl,
    > drukowane.pl, Faldruk czy inne. A przy większej ilości, to najlepiej u
    > małych żółtych ludzików.

    Dokładnie! Ja korzystam z pcb-cart. Jakość bez pudła !!