  • Data: 2018-05-22 12:36:26
    Temat: Re: Amatorskie projekty mikroprocesorowe przed AVR-ami i 8051
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 20.05.2018 o 19:43, Atlantis pisze:

    >Mnie się wydaje, że to głównie zależało od zaawansowania danego
    >"hobbysty". Czyli w praktyce od początku.

    Tylko wiesz - trudno znalezc tego zaawansowanego hobbyste, jak nie ma
    nic.
    Moze na uczelni, moze w przemysle.

    A tu jeszcze internetu nie ma, ksiazki zagraniczne drogie, podroze
    zagraniczne utrudnione.
    Efekt taki, ze Sinclair wypuscil ZX-80 chyba w 1980, ZX-81 chyba w 81,
    Spectrum w 82.
    To bynajmniej nie byly pierwsze domowe komputery, ale pierwsze tanie.
    Jeszcze ktos to w kraju musial kupic, i powolutku przebijalo sie pod
    strzechy.

    Jak pisalem - Cobra-1 to rok 1984, Cobra-1 to rok 1984 - wiec juz byli
    fachowcy, co to potrafili zaprojektowac.
    A wczesniej ... nie przypominam sobie np zadnych publikacji w
    Radioelektroniku, choc moze i byly, ale wtedy moglem traktowac jak
    czarna magie :-)

    Misiurewicz opisywal w 1982 - byc moze byly jakies wczesniejsze
    wydania, moze Pienkosia.

    No i mielismy troche fachowcow, co potrafili procesor od podstaw
    zrobic - Karpinski chocby, ale to raczej nie byly rozwiazania dla
    amatorow.

    J.