    From: dizel <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
    Date: Tue, 26 Aug 2014 17:08:15 +0200

    On Tue, 26 Aug 2014 14:35:14 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >To chyba nie ma nic wspólnego z Androidem. Mam taki w wersji 4.2.2 i
    >próżno w nim szukać opcji wyłączenia polskich liter. Chodzi chyba o
    >konkretnych producentów telefonów, np. w Samsungu jest taka opcja.
    > I ciekawostka - w każdym moim starym telefonie (bez systemu) mozna
    >wybrać format SMS - Unicode bądź GSM.

    Kwestia odpowiedniego programu.
    Zapomniałem dopisać że mam CM10 (4.1.2) na wyższych andkach też jest
    taka opcja w stockowej aplikacji sms cm.
    Jak nie to zawsze można zainstalować inną apkę do sms. Któraś z tych
    najbardziej znanych zamienników do sms Handcent SMS albo Go sms ma
    opcję wycinania ogonków.
    Jak nie to zawsze można zmienić klawiaturę, widziałem nawet specjalne
    wersje swype bez ogonków, co prawda stare wersje, nie wiem jak jest w
    tych najnowszych.