    Subject: Re: Antena DAB
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 2 Aug 2019 10:29:09 +0200

    W dniu 2019-08-02 o 05:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Hmm, czyli ze to miałoby zalezec przede wszystkim od radia a nie od
    > anteny?
    >
    > Ja np. w ducato mam naprawde niezły odbior (niezaleznie od radia) -
    > pamietam ze np tokfm konczył mi się odbior za Pniewami.
    >
    > Ale np w multipli czy w doblo to jest dramat. Do multipli specjalnie
    > kupiłem radio z BT zeby w trasie moc czegos słuchac bo czasami nic nie
    > mozna złapać. Załozyłem antene wewnetrzna na szybe ale tylko troche
    > poprawiła sprawe.
    >
    > Pamietam jak kiedys przesiadałem sie z opla corsy na toyote yaris i wrecz
> [...]

    U mnie była coraz gorsza jakośc odbioru, ale winowajcą okazał się kabel
    między anteną a radiem. Złącza śniedzieją, zmienia się opornośc takiego
    kabelka i to wystarczy, żeby coraz słabiej było słychać. Wymieniając
    antenę warto zwrócić uwagę i na ten kabel.
    Powyżej 10. roku życia auta to już norma, że ten kabel się nadaje do
    wyrzucenia, co ma istotny wpływ na jakość odbioru radia.
    T.