    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Date: Wed, 11 Jan 2017 17:50:52 +0100

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    "Jacek Maciejewski" news:kdtjd3wigpl6.1ndei2xid2kp$.dlg@40tude.net

    >W Krakowie średnio się ta teoria o sumowaniu sygnałów odbitych
    >sprawdza w praktyce.
    >Zarówno zbiorczy blokowy AZART jak i dipol półfalowy za oknem bez
    >żadnych wzmacniaczy podobnie reagują.
    >Mieszkając na nieszczęśliwej jednej linii kierunkowej przecinającej
    >oba nadajniki:

    Jesli sie nie myle, to w DVB-T niejako/tak naprawe jest bardzo wiele
    nosnych, nieznacznie sie rozniacych czestotliwoscia.
    Teoria twierdzi, ze tym przypadku poszczegolne nosne moga sie
    wzmacniac lub wygaszac.
    Wygaszanie raczej odbiorowi nie sluzy ... przy nierownych amplitudach
    wygaszanie nie bedzie calkowite.

    Przy jakims ambitnym kodzie korekcyjnym moze by i wystarczyl odbior
    polowy podkanalow - ale tak ambitnego kodu nie ma :-)

    Ciekaw jestem, czy te nadajniki sa dokladnie synchronizowane, bo jak
    nie - to wygaszanie bedzie zmienne - raz te kanaly, za chwile inne ...

    >gdy pracują oba przez większość czasu to odbiór jest bardziej podatny
    >na pikselozę.

    Potrzebujesz antene siatkowa :-)

    Yagi tez sie powinna sprawdzic

    Albo sprytna konstrukcja dwoch dipoli odpowiednio rozstawionych.

    J.