  • 1. Data: 2017-01-06 20:41:00
    Temat: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Pełno wszedzie anten róznego typu. Od siatkowych, przez kierunkowe po
    panele i fikusne kształty.

    Chciałbym kupic możliwie zgrabna antenę. Mam, mimo bliskosci nadajnika,
    dość niefajne warunki odbioru bo dołek i brak widoczności. Pokojowe
    anteny działają tylko w gornej częsci budynku i to tez ledwo ledwo.

    Czy powinienem uderzyć w "długą" antenę kierunkową, czy też technologia
    poszła do przodu i jakas zgrabna antena panelowa bądz inna będzie miała
    podobną siłe sygnału?

    Dodatkowo sprawę komplikuje fakt że podobno dodano ostatnio jakieś
    ekstra pasmo i stare anteny nie łapią za dobrze. Co by oznaczało że
    potrzebna jest wielozakresowa. Ma ktoś coś co może polecić?

  • 2. Data: 2017-01-06 21:28:10
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-01-06 20:41, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > ekstra pasmo i stare anteny nie łapią za dobrze. Co by oznaczało że
    > potrzebna jest wielozakresowa. Ma ktoś coś co może polecić?

    Zgrabną?
    A ło:
    https://www.morele.net/antena-rtv-telmor-digit-optim
    a-iq-443830/
    tylko wzmacniacz w niej to raczej przesada ;-)

    Tak po pierwsze to wypadałoby sprawdzić w jakiej polaryzacji ten nowy mux.

    U mnie w poziomej to i antena na UHF jakoś wyrabia, ale przdałaby się
    dwupasmowa.

    Włodek

  • 3. Data: 2017-01-06 21:33:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-06 21:28, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Zgrabną?
    > A ło:
    > https://www.morele.net/antena-rtv-telmor-digit-optim
    a-iq-443830/

    Właśnie nad nią się zastanawiałem, tym bardziej że zamiast wstawiac na
    maszt na zewnatrz najpierw zamierzam ją wsadzić na strych.

    > tylko wzmacniacz w niej to raczej przesada ;-)

    Taka dobra :) ?

    > Tak po pierwsze to wypadałoby sprawdzić w jakiej polaryzacji ten nowy mux.

    Będe to oglądał, bardziej martwi mnie czy dekodery są gotowe.

  • 4. Data: 2017-01-06 22:29:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2017 20:41:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Czy powinienem uderzyć w "długą" antenę kierunkową,

    Dokładnie. Sprawdź jednak co i jak nadają w okolicy i dopasuj pasmo
    anteny.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-01-06 22:31:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 06 Jan 2017 21:28:10 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > A ło:

    No co ty chłopie radzisz! To przecież pic na wodę fotomontaż do robienia
    wrażenia a nie do odbierania sygnału.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2017-01-06 22:40:37
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    a-iq-443830/

    > Właśnie nad nią się zastanawiałem, tym bardziej że zamiast wstawiac na
    > maszt na zewnatrz najpierw zamierzam ją wsadzić na strych.
    Słaba, sam wzm nie wystarczy poza tym łatwo się przesterowuje, Ty
    potrzebujesz takiej anteny co sama z siebie będzie miała odpowiedni
    "zysk" np taka:
    https://www.morele.net/antena-rtv-televes-televes-da
    t-boss-790-uhf-filtr-lte-149901-648353/

    sama antena daje 17db zysku bez wzm, wzmsłuży tylko do kompensacji strat
    na kablu, koniecznie zasilacz regulowny aby zmniejszyć wzmocnienie,
    aby odbierać nowego mux-a potrzebna antena UHF, szersza od tej co wyżej
    z wzm + zwrotnica UHF/VHF aby połączyć te dwie anteny, albo dwuzakresowa
    np taka
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_17-
    21-60_tri-digit_mini_dvb-t_uhf_A2550.htm

    tylko trzeba dobrać wg dolnego kanału, tutaj np 17.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2017-01-06 22:44:34
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > ekstra pasmo i stare anteny nie łapią za dobrze. Co by oznaczało że
    > potrzebna jest wielozakresowa. Ma ktoś coś co może polecić?
    Tu masz na dwa zakresy
    http://www.dipol.com.pl/profesjonalny_zestaw_antenow
    y_z_polaryzacja_h-v_dipol_28-5-12-21-60_dvb-t_A2810.
    htm

    --
    Pozdr

    Janusz_k

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2017-01-06 22:46:36
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Dokładnie. Sprawdź jednak co i jak nadają w okolicy i dopasuj pasmo
    > anteny.

    Nie do końca. Anteny kierunkowe to się sprawdzają przy odbiorze
    bezpośrednim analogowego sygnału.
    W każdym razie przerabiałem przypadek, że długą antenę trzeba było zdjąć
    i założyć najpodlejszą siatkę. Odbiór ewidentnie w cieniu pasma górskiego.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2017-01-06 22:46:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdechla mi jedna antena i bede kupowal nowa. W zaprzyjazniony sklepie polecili mi
    jakas za 8 dych. Do uzytku wewnetrzego ze wzmacniaczem. Znam faceta od lat i wiem ze
    on z branzy elektronicznej i krotkofalowy hobbysta. Jutro pojde i jak bedzie otwarty
    sklep to zanabede droga kupna bo znajomemu podpierdoloc nie wypada. Jak bede mial to
    sie podziele wrazeniami. Taka za trzy dychy ze wzmaciaczem na 75% sygnal dawala.
    Awaryjnie zrobilem taka z kwadratow i daje 90% ale na dwa muxy czy jak je zwia jesli
    jest ustawiona to na trzecim zero. Jak ustawie na ten trzeci to na tych dwoch zero
    sygnalu. Ustawienie polega na przesunieciu jej o centymetr.

  • 10. Data: 2017-01-07 03:40:18
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Fri, 06 Jan 2017 20:41:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > ekstra pasmo i stare anteny nie łapią za dobrze. Co by oznaczało że
    > potrzebna jest wielozakresowa. Ma ktoś coś co może polecić?

    Jak z odbić to dobre podobno są logarytmiczno - periodyczne. Mam taką za
    oknem i skierowana jest na blok na przeciwko odbierając z odbić i na
    razie jest ok. Podobno są to anteny szerokopasmowe.

    O tą mam:
    http://www.hollex.pl/anteny-tv-naziemnej-dvb-t/szero
    kopasmowe/346-antena-szerokopasmowa-mlog-6-60

    Bo(o)t manager