  • 1. Data: 2015-05-13 10:54:36
    Temat: Antena zewnętrzna do modemu
    Od: Badabum <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Czy antena z jednym wtykiem może być podłączona do modemu Huawei 3372
    który ma dwa gniazda antenowe? Czy taka antena poprawi sygnał? I do
    którego gniazda trzeba ją wtyknąć, bo są numerowane.
    A może konieczna jest antena dual? Nadmieniam, że bez anteny mam dość
    znośne osiągi, ale jeżeli miałyby być lepsze, to czemu nie.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2015-05-13 13:22:16
    Temat: Re: Antena zewnętrzna do modemu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Badabum" napisał w wiadomości
> [...]
    >A może konieczna jest antena dual? Nadmieniam, że bez anteny mam dość
    >znośne osiągi, ale jeżeli miałyby być lepsze, to czemu nie.

    Tak ogolnie to LTE pozwala wykorzystac dwie anteny i ma byc lepiej niz
    na jednej.

    pojedyncza zewnetrzna antena poprawi sygnal ... ale jak masz blisko do
    stacji to moze poprawa nie jest Ci potrzebna :-)

    Tak, zeby wbudowana antena robila za jedna, a dodatkowa za druga, to
    podejrzewam, ze sie nie da, lub tez da sie, ale bedzie gorzej niz na
    jednej, skoro sila sygnalow mocno rozna.

    J.

  • 3. Data: 2015-05-13 14:05:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Badabum wrote:

> [...]
    > A może konieczna jest antena dual? Nadmieniam, że bez anteny mam dość
    > znośne osiągi, ale jeżeli miałyby być lepsze, to czemu nie.

    Antena zewnętrzna podłączona do modemu pomaga, jeżeli nie pogarsza.
    Pomaga wtedy, kiedy jest to właściwa antena do działania w konkretnym
    paśmie. Anteny uniwersalne, wielozakresowe czasem może coś pomagają, ale
    pewnie tyle samo razy pogarszają komunikację.

    Podsumowując - jeżeli potrzebujesz polepszyć łączność w konkretnym
    miejscu, np. dom na działce, to musisz najpierw wykonać wysiłek w celu
    sprawdzenia jakie są dostępne sygnały, w jakim paśmie, z jakiego
    kierunku. Następnie wybierasz konkretną stację operatora i pasmo,
    kupujesz antenę kierunkową, celujesz anteną w daną stację, ustawiasz na
    sztywno w modemie korzystanie tylko z danego pasma i jest ok.

  • 4. Data: 2015-05-13 19:04:18
    Od: Badabum <malkontUSUŃ@go2.pl>

    W świetle obu wypowiedzi pozostanę przy gołym modemie. W domu mam
    BTS'a w odległości 500 metrów, a w pracy ok. 800 (Kraków). Jeżeli
    antena ma zaszodzić a nie pomóc to sobie odpuszczę. Transfer mam w
    granicach 10-14 Mb/sec.

    Pzdr.

  • 5. Data: 2015-05-13 20:30:48
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-05-13 o 19:04, Badabum pisze:
> [...]
    > BTS'a w odległości 500 metrów, a w pracy ok. 800 (Kraków). Jeżeli
    > antena ma zaszodzić a nie pomóc to sobie odpuszczę. Transfer mam w

    Przy tej odległości nie powinno być potrzeby stosowania anteny. Ja mam
    do BTSa plusa dość daleko (około 5km). Teoretycznie, jestem poza
    zasięgiem pokazywanym na mapkach. Praktycznie: modem ZTE MF821 i dualna
    antena LTE daje mi maksymalne CSQ.

    Robiłem testy i zauważyłem że podłączenie drugiego obwodu anteny
    kierunkowej miało ogromny wpływ na upload, download nie uległ zmianie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2015-05-13 21:02:22
    Od: Badabum <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2015 20:30:48 +0200, Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    napisał:

    >Robiłem testy i zauważyłem że podłączenie drugiego obwodu anteny
    >kierunkowej miało ogromny wpływ na upload, download nie uległ zmianie.

    Ja zauważyłem, że upload jest czasami taki jak download, co mnie dziwi
    niepomiernie.

    Pzdr.

  • 7. Data: 2015-05-13 22:38:52
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-05-13 o 21:02, Badabum pisze:

    > Ja zauważyłem, że upload jest czasami taki jak download, co mnie dziwi
    > niepomiernie.

    U mnie DL był do 70Mb/s
    upload na 1 antenie gdzieś do 10 Mb/s, na dwóch antenach 20-30Mb/s

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2015-05-14 05:18:02
    Od: Badabum <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2015 22:38:52 +0200, Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    napisał:

    >U mnie DL był do 70Mb/s
    >upload na 1 antenie gdzieś do 10 Mb/s, na dwóch antenach 20-30Mb/s

    No to u mnie DL maksymalnie do 14 Mb/s. A były momenty że i DL i UL w
    granicach 6 Mb/s obydwa. Internet w T-mobile.

    Pzdr.