  • 1. Data: 2009-05-17 19:21:32
    Temat: Antifog w spray'u - warto?
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Witam,

    W sklepach z kosmetykami samochodowymi można spotkać preparaty zapobieganiu
    parowaniu szyb.
    Jakieś nano-cudo-technologie. Czy sprawdzają się ona jako preparaty do
    pokrywania wewnętrznej strony szybki w kasku? Zastąpią antifoga?

    MN

  • 2. Data: 2009-05-17 19:33:23
    Temat: Re: Antifog w spray'u - warto?
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> napisał

    > Czy sprawdzają się ona jako preparaty do pokrywania wewnętrznej strony szybki
    > w kasku? Zastąpią antifoga?

    Nie
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 3. Data: 2009-05-17 19:37:23
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote in message
    > Jakieś nano-cudo-technologie. Czy sprawdzają się ona jako preparaty do
    > pokrywania wewnętrznej strony szybki w kasku? Zastąpią antifoga?

    W te nano-cudo to nie pokladaj zbytniej nadzieii;)

    Tak na serio: zalezy od szybki - jak masz jakies powloki wewnatrz szybki
    (np. stara folia anti-fog, filtr uv, etc.) to je najpierw musisz usunac, bo
    potrafia matowiec. W praktyce najlepszy srodek typu anti-fog jakiego
    uzywalem to byl produkt shell'a. W takim bialym opakowaniu z duza, czarna
    naklejka. Nie pamietam, ktory skladnik jest czynny, ale omijaj te srodki, na
    ktorych jest napisane, ze ladnie pachna, myja, ciaze usuwaja i w ogole to
    wszystko robia.

    Poza tym taki srodek przestaje dzialac, w zaleznosci od kierownika (ilosc
    jazd dziennie, ilosc km podczas jazdy, itp.) po jednym dniu, albo wystarcza
    nawet do 2 tygodni.

    Ogolnie to kup folie, albo pin-locka, albo przyklejanego anti-foga (np.
    oxford - wyguglaj sobie).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2009-05-17 19:43:24
    Od: -Demonos- <b...@g...com>

    On Sun, 17 May 2009 21:37:23 +0200, Ivam <f...@-...fm>
    wrote:

    > Ogolnie to kup folie, albo pin-locka, albo przyklejanego anti-foga (np.
    > oxford - wyguglaj sobie).

    Używałem swego czasu folii Oxforda. Nawet działała - w sumie zakładając garnek na
    spocony łeb przy -16 zostawiła trochę pola widzenia ;-)
    Ale i tak uważam, że najlepszym środkiem jest płyn do mycia naczyń lub szampon - co
    prawda zimową porą wystarcza na 2-3 dni, ale tani i zawsze pod ręką :-D

    -Demonos-
    GSX 750 Inazuma '98
    Virago 535 i Jawa TS 350 (ciągle rozbita)

  • 5. Data: 2009-05-18 20:09:57
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:gupo3q$hav$1@news.onet.pl...
    > Witam,

    Nie warto. Nie działają. Używałem i preparatu SC Johnson i innych Autoland
    ale żaden nie spełnia swojej funkcji na szybie kasku.

    Cezar

  • 6. Data: 2009-05-18 20:50:37
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 17 May 2009 21:21:32 +0200, Marcin Narzynski
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

    [...]
    > W sklepach z kosmetykami samochodowymi można spotkać preparaty
    > zapobieganiu parowaniu szyb.

    Słowo kluczowe to "szyb". W kasku jest wizjer z poliwęglanu, a
    nie szkło, dlatego jeżeli chce się stosować środki zapobiegające
    parowaniu albo takie, powodujące że woda spływa to należy stosować
    takie przeznaczone do wizjerów, a nie do szyb samochodowych.

    > MN
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik