    From: "Radoslaw Szwed" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Antydebug i zaciemnianie Exe
    Date: Tue, 17 Nov 2015 06:35:57 +0100

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:n2co5e$lc3$1@node2.news.atman.pl...

    > Prawda.
    > Sama dll-ke latwo zabezpieczyc/zaszyfrowac.
    > Mozna ja pozniej stricte "pluginowato" ladowac chocby
    > open()-em/fopen()-em, ale niestety przed wykonaniem kodu
    > musi on byc dany procesorowi jawnie/odszyfrowany.
    > Nie mam pomyslu jak by to obejsc, bo wydaje sie ze to musialoby
    > to byc ustkutecznione juz na poziomie rozkazow procesora (musialby
    > umiec wykonywac kod zaszyfrowany po podaniu mu/procesorowi
    > klucza).

    Niekoniecznie musi być rozkodowany. W grze Swiv na Amidze 500 było to rozwiązane
    w taki sposób. Koder zakodował prawie cały kod. Było to zrobione tak, że z pamięci
    była
    pobierana dana która była rozkodowywana, powstawał z tego rozkaz który był wykonywany
    najlepsze było to, że procedura (mini emulator) nie tylko wiedział ile ma pobrać
    danych aby
    rozkodować następny rozkaz (rozkazy są różnej długości), ale potrafił wykonywać skoki
    i obsługiwać stos (oczywiście cały czas mowa o zaszyfrowanym kodzie).
    Byliśmy z znajomym pod wielkim wrażeniem widząc rozmiar i prędkość jej działania.

    W tym rozwiązaniu mamy zakodowany kod (algorytm), który nawet podczas wykonywania
    jest zakodowany
    (mamy tylko jeden rozkaz rozkodowany) tak, że w tym momencie disasemblery i czy nawet
    dumping
    nic nie dają. Należy pamiętać tylko o dobrym zabezpieczeniu przed debugingiem.

    Autor nie testował swojego rozwiązania na procesorach innych niż Motorola 68000 i
    okazało się,
    że gra nie działa na Amigach 1200 (problemy ze stosem), ale dzięki temu zobaczyliśmy
    "co ma w środku" :)