    Subject: Re: Aoyue PT852 słabo dmucha
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Thu, 14 May 2020 14:32:13 +0200

    W dniu 13.05.2020 o 22:01, heby pisze:

    > Tak na marginesie: wyglada raczej na solenoid z drgajacym rdzeniem, ale
    > nie będę tego rozbierał głebiej, wnioskuje na podstawie sposobu
    > działania mechaniki, rdzeń zawieszony jest na dwóch membranach po obu
    > stronach kompresorka i swobodnie sobie w środku pracuje.

    A układ eliminujący składową stałą zapobiega namagnesowaniu rdzenia. Ma
    to sens. Elementów w układzie niewiele, możesz przemierzyć wszystkie.
    Oporniki w układzie symetryzatora powinny być identyczne. Ewentualnie
    możesz wymienić triaka, uszkodzone czasem działają w dziwny sposób. Ale
    ja, mimo wszystko, obstawiam problem z mechaniką. W pracy mamy sporo
    urządzeń z pompami. O różnej konstrukcji. W zasadzie wszystkie problemy
    z nimi były natury mechanicznej. Wystarczy niewielkie uszkodzenie
    zaworka, trudno zauważalne na oko, i już pompa nie pompuje jak powinna.
    Napisałem "w zasadzie", ponieważ w jedynym przypadku, gdy wymieniałem
    tranzystory mostka H, problem też miał naturę mechaniczną. Jakiś
    entuzjasta nowoczesności zamontował tranzystory na podkładkach z
    przemianą fazową. Pompa pracuje przez kilka godzin, potem kilka godzin
    przerwy, i tak w kółko. Plastik podkładek wypłynął na zewnątrz,
    pozostała cienka warstwa słabo przylegająca do tranzystorów. Łatwo
    zgadnąć, jaki był skutek. Przy wymianie tranzystory zamontowałem na
    silikonach wyciągniętych ze starego zasilacza komputerowego (trzeba było
    na cito). Działa do dziś.

    Paweł