  • Data: 2018-10-14 12:36:39
    Temat: Re: [Arduino] Switch... case
    Od: Marek <t...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.10.2018 o 10:20, Michal M. Lechanski pisze:
    > switch ... case dopuszcza tylko dane typu int i char, mnie wygodnie by
    > było użyć String.
    > Czy istnieje podobna funkcja pozwalająca operować na danych typu string?

    Enum Twoim przyjacielem, który Ci pomoże:

    typedef enum TZwierzaki
    {
    enKotki,
    enPieski,
    enKrowki,
    enKozki,
    enSwinki
    };

    TZwierzaki zwierzaki = enPieski; //wartość domyślna
    string ZwierzakiStr = "Pieski";

    Przykład użycia:

    if (miaauu)
    {
    ZwierzakiStr = "Kotki";
    zwierzaki = enKotki;
    }
    if (haauu)
    {
    ZwierzakiStr = "Pieski";
    zwierzaki = enPieski;
    }

    switch (zwierzaki)
    {
    case enKotki: {

    }
    break;
    case enPieski: {

    }
    break;
    case enKrowki: {

    }
    break;
    default: { //dla enKozki i enSwinki

    }
    }

    Można też po każdym "case" wstawić funkcję konwertująca łańcuch do elementu ze
    zbioru
    TZwierzaki (w necie pełno przykładów, wystarczy chwilę poszukać), ale powyższe
    rozwiązanie
    jest proste, przejrzyste i daje możliwość wykorzystania zmiennej "zwierzaki" do
    różnych
    celów, np. w GUI po rzutowaniu na int do ustawiania np. indeksu listy rozwijalnej
    (ComboBox) lub po rzutowaniu indeksu z int na typ TZwierzaki do odczytu z tejże listy
    wybranego zwierzęcia.

    --
    Pzdr.
    Marek