  • Data: 2012-06-15 12:43:51
    Temat: Re: Atmega32 i pomiar prądu
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:jrf0pe$vna$1@mx1.internetia.pl...

    > Dlaczego?

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tl072.pdf
    Strona 7. Vicr typowo -12 do +15 oznacza, że Vicr nie obejmuje ujemnego
    bieguna zasilania - wymaga na wejściach około 3V powyżej ujemnego bieguna. W
    tym układzie zacznie działać, jak na rezystorze pomiarowym będzie około 3V -
    a to jest już chyba poza zaplanowanym zakresem napięć na nim dlatego
    napisałem, że w całym zakresie.
    Jakieś 40 lat temu na UL741 zrobiłem sobie woltomierz zasilany bateryjką
    4V5. Eksperymentalnie mi wyszło, że na wyjściu mam około 1,5V liniowego
    zakresu (nie całkiem symetrycznie względem zasilania) no i w to okno
    musiałem się wpasować z zakresem pracy. Jaki był zakres prawidłowej pracy
    wejść to nie pamiętam, ale też coś tego rzędu choć może przesunięty. W
    układzie odwracającym potrzebny był mi tylko jeden punkt pracy wejść
    mieszczący się w zakresie pracy wyjść.
    P.G.