  • 1. Data: 2012-06-13 16:41:19
    Temat: Atmega32 i pomiar prądu
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mam problem z pomiarem prądu. Spadek napięcia na rezystorze (drucie) pomiarowym
    wprowadzam na LM358 i tak wzmocniony sygnał do procesora przez dzielnik z
    potencjometrem. Tu nie ma żadnej filozofii. Problem polega na tym, że w czasie zmian
    ustawień potencjometru, w pewnym miejscu, następuje skokowa zmiana wskazań
    przetwornika. Na oscyloskopie widzę, że napięcie zmienia się płynnie natomiast
    przetwornik reaguje skokowo. Nie wykraczam w żadnym momencie poza napięcie
    referencyjne. W innym kanale mierzę napięcie bez wzmacniacza i pomiar jest
    zadowalający. Co może być przyczyną tej nieliniowości?

    PC

  • 2. Data: 2012-06-13 19:17:16
    Temat: Re: Atmega32 i pomiar prądu
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    To dziwne co opisujesz. Mam tak samo, pomiar prądu via LM358 i wpuszczam do
    AtMegi128.
    I wszystko jest OK. Może sprawdź, czy w procesorze masz ustawione prawidłowo ,
    jakie napięcie referencyjne (wewn., zewn. - nie wiem jakie stosujesz).

    Sprawdziłbym też prawidłowość ustawienie portu z ADC - nie wiem, czy można np.
    włączyć jakieś wewn. podciąganie na wejściu ADC...

    Najlepiej jakbyś pokazał schemat.

  • 3. Data: 2012-06-13 20:16:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 13.06.2012 16:41, PC wrote:
> [...]
    > miejscu, następuje skokowa zmiana wskazań przetwornika. Na oscyloskopie
    > widzę, że napięcie zmienia się płynnie natomiast przetwornik reaguje
    Wpiąłeś oscyloskop do nóżki procesora? Jaki opór ma sonda?

    Michoo

  • 4. Data: 2012-06-14 12:37:56
    Temat: Odp: Atmega32 i pomiar prądu
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    To jest problem wzmacniacza. Nie daje rady przy napięciach bliskich masy :-(

    PC

  • 5. Data: 2012-06-14 13:33:23
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-14 12:37, PC pisze:
    > To jest problem wzmacniacza. Nie daje rady przy napięciach bliskich masy
    > :-(

    To ciekawe, bo jak wspomniałem, mam takie właśnie rozwiązanie, i na tym
    samym LM-ie, i działa poprawnie...
    A mierzę prąd via napięcie (do masy) na rezystorze 100mohm.
    I potem wzmacniacz właśnie, z małym wzmocnieniem, i do atmegi.

  • 6. Data: 2012-06-14 13:42:49
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Nie wiem jaki masz zakres prądów. Ja mam 0-15A. Do 2A działa źle potem jest
    skok i już leci dobrze. Spróbuję z TL072.

    PC

  • 7. Data: 2012-06-14 19:37:37
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-06-14 13:42, PC pisze:
    > Nie wiem jaki masz zakres prądów. Ja mam 0-15A. Do 2A działa źle potem
    > jest skok i już leci dobrze. Spróbuję z TL072.

    Schemat zapodaj, nawet nie napisałeś, czy rezystor pomiarowy "u góry"
    czy "na masie".
    K.

  • 8. Data: 2012-06-14 21:20:12
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Schemat zapodaj, nawet nie napisałeś, czy rezystor pomiarowy "u góry"
    > czy "na masie".
    > K.

    No właśnie, też mówiłem żebyś pokazał schemat . U mnie jest zakres 0-3A.

  • 9. Data: 2012-06-15 00:04:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.06.2012 12:37, PC wrote:
    > To jest problem wzmacniacza. Nie daje rady przy napięciach bliskich masy
    Jakie obciążenie na wyjściu wzmacniacza?

    Michoo

  • 10. Data: 2012-06-15 02:30:16
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-06-15 00:04, Michoo pisze:
    > Jakie obciążenie na wyjściu wzmacniacza?

    Problem najprawdopodobniej tkwi w obwodach wejściowych wzmacniacza.
    K.