  • 151. Data: 2016-03-19 10:28:35
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-17 o 21:31, JaNus pisze:

    > No to zerknijcie na to:
    > http://www.euro.com.pl/radioodbiorniki/m-audio-mr-70
    20.bhtml
    > - cena śmiesznie niska, ale zwróćcie uwagę, że oldschoolowe lampy mają
    > za plecami całkiem nie-retro radiatory, a front-panel też ma wystrój
    > raczej nowoczesny. Pomieszanie z poplątaniem!

    Przede wszystkim to coś jest stanowczo za małe :)
    Takie nie wiadomo co...

    Pozdrawiam

    DD

  • 152. Data: 2016-03-19 10:28:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-14 o 16:43, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Pewnie nie da, ale pozwoli mi poznać więcej "aspektów" tematu.

    Nie, bo jest prawie identyczny i nieliniowości nie pokaże, a to o nie
    właśnie chodzi.

    > Aż chyba kiedyś to przedzwonię jakimś analizatorem... :) Z czystej
    > ciekawości chociażby, dla lepszego zrozumienia. Różne klasy, może
    > końcówka na tyrystorach? :)

    Hmmm... Dobry analizator musiałbyś mieć albo zdjać sporo sprzężenia, bo
    inaczej to tych harmonicznych możesz w ogóle nie zobaczyć. Może
    rozsądniej będzie obejrzeć to na jakimś spice z fourierem. Kiedyś nawet
    i to nie miało sensu, ale teraz może da się nazbierać tyle danych żeby
    taka analiza dała jakiś rozsądny wynik.
    Ale może po prostu zajrzyj na wiki, masz tam wzory na prąd drenu i
    kolektora/emitera - porównaj. Dla mosfeta masz charakterystykę zbliżoną
    do kwadratowej, dla bipolarnego e^x.

    > Ja sporo słyszę, choć chętnie się sprawdzę w podwójnej slepiej, albo
    > nawet i zwykłej, wciąż pewnych zależności (słyszę i nie wiem dlaczego)
    > nie daję rady rozeznać. No, ale skoro z kuchni potrafiłem usłyszeć
    > klekocący w pokoju dysk twardy...?

    Jeśli WD to nic szczególnego ;)

> [...]
    > połączony w środku, lub ewentualnie włączający niewielki dzielnik na
    > oporniczkach tak, aby wprowadził określoną, bardzo znikomą zmianę
    > poziomu, ledwo do wysłyszenia. O, może być i drugi rzeczywiście nie
    > połączony. Dać znajomym zadanie określenia, która z 4 kombinacji
    > przełączników dale najlepszy dźwięk. O, jeden z przełączników może
    > "omijać" (cudzysłów ściśle zamierzony) lampę w torze audio (niezależnie,
    > czy ona ma w obwodzie coś poza żarzeniem), niech się ludziska bawią,
    > ciekawe, czy ktoś wpadnie na to, że to żart jedynie. Zainspirował mnie

    No, to jest fajny pomysł :)

    > ten temat na podstawie poświęcenia kawałka czasu na porównanie dwójki
    > empetrójek, dla oszczędzenia miejsca na dysku... "no, która lepiej gra?"
    > W końcu ustaliłem, hehe, że ta druga. Ale wiedzony ciekawością,
    > postanowiłem porównać, gdzie różnią się bajty. Różnic odnalazłem...
    > zero. Zasugerowały mnie różnice w nazwach plików. To przełączniki mogą

    Ja u okulisty/optometry często mówię, że jeżeli już ma być jakaś różnica
    to ...

    > też udawać jakieś bajery, w rzeczywistości niczego istotnego nie
    > czyniąc. Jestem więcej niż pewien, że niektórzy zasugerują się samym

    Ważne, żeby było ciche puknięcie przy przełączaniu ;)

    > "faktem", że "ten przełącznik wpływa na X, a ten drugi na Y", choćby
    > nawet podłączone nie były. I różnicę usłyszą, choć jej wcale nie będzie :P

    No bo człowiek to w sobie takie coś ma. Sam często muszę coś tam ocenić
    chociaż różnic za bardzo nie widać. Dla jednego błękitne niebo na
    zdjęciu wygląda rewelacyjnie, dla drugiego sztucznie. A dla mojego oka
    jest miłe.

    Pozdrawiam

    DD

  • 153. Data: 2016-03-19 10:28:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-12 o 20:04, AlexY pisze:
    > [..]

    re/_Public/03/030/3030758.pdf

    > Ok, umówmy się że przyjmuję to do wiadomości i uznaję że tak jest mimo
    > iż jest to wbrew logice. W końcu fizyka ma gdzieś logikę...

    Wiesz, ja tam nie mam zamiaru przekonywać że jest tak czy inaczej. "Na
    czuja" też mi się wydaje, że to wodór powinien być trudniejszy do
    przechowywania, ale póki co wszystko co widzę wskazuje na coś dokładnie
    odwrotnego.

    Pozdrawiam

    DD

  • 154. Data: 2016-03-19 15:39:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie, bo jest prawie identyczny i nieliniowości nie pokaże, a to o nie
    > właśnie chodzi.

    Ale podwójną ślepą można by było :)

    > Hmmm... Dobry analizator musiałbyś mieć albo zdjać sporo sprzężenia, bo

    Hehe, no jasne, że nie byle gówno. W robocie miałem urządzenia z pewnością o
    pięcio (o ile nie sześcio) cyfrowej cenie. Nawet wyjście do plotera miały,
    aż miło było patrzeć, jak pisaki śmigają :)

> [...]
    > Ale może po prostu zajrzyj na wiki, masz tam wzory na prąd drenu i
    > kolektora/emitera - porównaj. Dla mosfeta masz charakterystykę zbliżoną do

    Wenę muszę podłapać, to i porozkminiam co możliwe.
    Wtedy poanalizuję, dziś znów mnie łeb nategowuje nieco.

    > Jeśli WD to nic szczególnego ;)

    Nie tylko Caviary, różne dyski to jeszcze mają tak, że łożysko talerzy
    piłuje niekiedy jak dobra krajzega, no, jeszcze w starych napędach pokrojyu
    ST225 bym zrozumiał, choć XT z taki dyskiem, co miałem w robocie, to on
    nawet całkiem cichy był, jak na taki dysk. I tak charakterystycznie mu
    świerszczył siłownik (później wszędzie słyszałem ten dźwięk) :) Natomiast u
    znajomych polpagerowców mieli kompa z dyskiem 95MB (Uhuhu, jaki to był wtedy
    duży), taki traktor, że nasze klekoty to przy nim nic :)
    Choć na YT to można okazy znaleźć :)

    > Ważne, żeby było ciche puknięcie przy przełączaniu ;)

    Łoo, panie! To znaczy, że na pewno działa!

> [...]
    > wygląda rewelacyjnie, dla drugiego sztucznie. A dla mojego oka jest miłe.

    W sumie daje się to wyłapać, choć może nie zawsze... Czy niebo jest
    podkolorowane, czy rzeczywiście była ładna pogoda. Ale dla kamer cyfrowych
    trudno to jednoznacznie uchwycić, zauważyłem, że nawet te lepsze mają
    tendencję do przepalania jasnych szczegółów. Sfocić Łysego w nocy, aby nie
    była to biała plama, nie jest łatwo. Z niebem trochę podobnie. Co aparat to
    inaczej. Chyba takie rzeczy lepiej brać przez kliszę, najpierw tradycyjna
    fotka, potem skan...?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 155. Data: 2016-03-19 18:21:22
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-19 o 10:28, Dariusz Dorochowicz pisze:

    20.bhtml

    > Przede wszystkim to coś jest stanowczo za małe :)
    > Takie nie wiadomo co...
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > DD

    Są jeszcze bardziej starociowate w wyglądzie, tak jakoś na przełom lat
    40. i 50-tych... A w środku radio FM analog + DAB (cyfrowe).

  • 156. Data: 2016-03-21 11:40:26
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    cable/single_core_cable_04.html

    l-1-Classic-Series-Speaker-Wires/p/15610351/category
    =3449817

    > sprawdzałeś w ślepym teście?

    Nie, za groźnie brzmi.
    Trzeba oczy wydłubywać?