  • Data: 2016-03-04 01:52:15
    Temat: Re: Auto revers :-)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:nba4vj$v7h$1@usenet.news.interia.pl...

    > Kalikant "nożny" ;)

    No oczywiście, że nożny (choć obiło mi się o uszy machanie ręczne, ale to
    chyba w jakimś małym instrumencie), miałem na myśli podział
    automat/nie-automat, tylko mi języka we łbie zabrakło.

    > Grałem kiedyś na nieco uszkodzonych organach.
    > Jakiś niedojda przeciążył miech, trzeba było mocno skakać. Jak miech był
    > niedopompowany, to przy każdym stąpnięciu kalikanta dźwięk nieco odstrajał
    > w górę na niektórych głosach.
    > Nie dało się normalnie grać - a to był kościół w jakimś rejonie, gdzie
    > często brakowało prądu i trzeba było kogoś, kto skakał po patyku.

    Tak mnie ciekawi, czy nie mogli by się tam ściepnąć na jakiś mały
    generatorek, taki, coby prądu stykło dla motorka pompki i kilku
    najważniejszych świateł...? Są takie, co nie powinny kosztować fortuny, a są
    tak ciche, że uruchomione w pomieszczeniu umożliwiają rozmowę szeptem wśród
    przebywających w nim... ja wiem, że spaliny, ten tego, ale to chyba nie taki
    problem jakoś go zlokalizować, coby spaliny ulatywały na zewnątrz? Do tego
    jakaś mała siłowienka, w postaci akumulatora i małego inwertera, tak, aby
    wespół z generatorem na msze/-ę starczyło. Także pomyślałem, podpowiedz...
    czy dało by się tam zlokalizować jakiś zbiornik powietrza, coby elektronika
    napompowała go przed mszą, a w trakcie schodziło ze zbiornika, a prąd szedł
    by na choć kilka świateł i na głośniki, aby w czasie Mszy nie było tak, że
    ksiądz powie "Oto Bara..." i prąd ciach, głosniki bach. Kurde, taki odruch,
    aby od razu im pomóc, tak mam... a trudno mi wyczuć tu niezbędne proporcje.
    Bywa, że się wygłupię, ale to silniejsze ode mnie.

    > Później znalazłem problem: jedna z klap nie trzymała. A przy okazji
    > jeszcze naprawiłem jedną czy dwie wiatrownice czym uruchomiłem nie
    > działające głosy.

    Piękna sprawa. Można powiedzieć - instrument z duszą. Jak tak czasem
    przyobserwuję jakąś relację, jak w TV, czy nawet na YT, gdzie pokazują, że
    "organy gdzieś-tam-w-Międzygajach-Leśnych" (czy w dowolnym innym miejscu)
    przeszły generalny remont i teraz biją w oczy nowoczesnością... to mi się
    tak trochę smutno robi, że coś zyskały, bo znów grają, ale i coś straciły,
    bo już nie są takie, jak kiedyś, gdy nie było komputerów, nawet elektroniki,
    żadnej, kalkulatorów, a potrafiono odpierniczyć organy, że mózg niektórym
    stawał, jak słuchali (aby tylko instrument dobrze wykonany, zestrojony i
    dobrze "grany").
    Szczególnie pięknie na organach brzmi muzyka barokowa... Bajdełej, czy nadal
    piszczałki robi się z cyny? I jak się to wiąże z zarazą cynową?

    Tyle na razie, idę "pokalikować" z psem na spacer, zwykle tak późno
    wychodzę, bo mało ludzi jest. Stepera na siłowni nie potrzebuje ten, kto w
    kościele kalikuje :) Nie było mi dane, choć kiedyś chciałem trochę
    "podeptać"... Więc dla zdrowia idę z piesem rasy bezjajnik :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.