  • 1. Data: 2016-03-01 21:21:07
    Temat: Auto revers :-)
    Od: Marek <f...@f...com>

    Kiedyś to się chciało producentom kombinować:

    http://www.youtube.com/watch?v=2CE_zmpHcWQ

    Tak przy okazji - po co obracać głowicą w klasycznych rewersach? Nie
    wystarczy druga rolka i zmiana kierunku przesuwu? Miałem walkmana
    aiwę i tam chyba właśnie tylko była druga rolka a głowicą się nie
    obracała.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-03-01 21:45:04
    Temat: Re: Auto revers :-)
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01.03.2016 o 21:21, Marek pisze:
> [...]
    > wystarczy druga rolka i zmiana kierunku przesuwu? Miałem walkmana aiwę i
    > tam chyba właśnie tylko była druga rolka a głowicą się nie obracała.

    Tylko, że wtedy głowica miała 4 cewki, stosunkowo łatwe do zmieszczenia
    w głowicy tylko odczytującej, w głowicy uniwersalnej 4 cewki
    odczytująco-zapisujące nie zawsze się "chciały" zmieścić.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2016-03-01 22:46:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Mar 2016 21:45:04 +0100, Czarek <c...@n...fm>
    wrote:
    > Tylko, że wtedy głowica miała 4 cewki, stosunkowo łatwe do
    zmieszczenia
    > w głowicy tylko odczytującej, w głowicy uniwersalnej 4 cewki
    > odczytująco-zapisujące nie zawsze się "chciały" zmieścić.

    Toteż dziwne, że taniej było takie kombinacje z mechanizmami robić
    niż opracować rewersyjną głowicę, czy nawet jedynie obracaną....

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-03-02 08:32:14
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 1 marca 2016 22:46:12 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > zmieszczenia
    >
    > Toteż dziwne, że taniej było takie kombinacje z mechanizmami robić
    > niż opracować rewersyjną głowicę, czy nawet jedynie obracaną....

    Tam we filmiku wspominali że obracane głowice miały problem z ustawieniem ich tak aby
    w obu pozycjach dobrze wyregulowane były.

  • 5. Data: 2016-03-02 19:42:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    > Tylko, że wtedy głowica miała 4 cewki, stosunkowo łatwe do zmieszczenia w
    > głowicy tylko odczytującej, w głowicy uniwersalnej 4 cewki
    > odczytująco-zapisujące nie zawsze się "chciały" zmieścić.

    Problem jakiś zrobić wiecej głowic? Widywałem już kaseciaki 3-głowicowe. Do
    tego, głowica zintegrowana, coś jak na tym filmie, tylko w paneliku
    wielkości zwykłej głowicy, rozdzielona na dwie umieszczone tuż obok
    siebie... Znajomy inżynier (p. Kołodziejczak, kojarzycie?) pokazywał mi
    magnetofon, gdzie dzięki takiemu rozdziałowi, można było ręcznie regulować
    prąd podkładu i bezpośrednio kontrolować jego wpływ na nagranie, co było
    bardzo przydatne przy kasetach nieznanego pochodzenia. Magnet grał
    przepięknie.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 6. Data: 2016-03-02 20:38:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-02 o 19:42, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > wielkości zwykłej głowicy, rozdzielona na dwie umieszczone tuż obok
    > siebie... Znajomy inżynier (p. Kołodziejczak, kojarzycie?) pokazywał mi
    Nie rozdzielona tylko dwie głowice, odczytująco/zapisująca + kasująca,
    które musiały być rozdzielone i obracane aby kasująca "szła" zawsze
    przed zapisującą

    > magnetofon, gdzie dzięki takiemu rozdziałowi, można było ręcznie
    > regulować prąd podkładu i bezpośrednio kontrolować jego wpływ na
    > nagranie, co było bardzo przydatne przy kasetach nieznanego pochodzenia.
    W Polskich szpulowcach i kaseciakach zawsze prąd podkładu można było
    regulować, tyle że w szpulowcach był potencjometr a w kaseciakach
    niektórych trzeba było go wlutować zamiast opornika. Potem w szmelcu
    z Austrii i Berlina popularnych "jamnikach" zamiast głowicy kasującej i
    generatora był kawałek magnesu dociskany dzwigienką na czas zapisu.
    Dla mnie to była profanacja kaseciaka i jakości zapisu, bo tam już
    spadała ona kompletnie na łeb.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2016-03-03 00:57:08
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > generatora był kawałek magnesu dociskany dzwigienką na czas zapisu.
    > Dla mnie to była profanacja kaseciaka i jakości zapisu, bo tam już

    Mój Technics chyba nie miał takiego potencjometru. :-D
    Nagrywał sobie test i potem go sobie odtwarzał dobierając sobie parametry
    nagrywania. (zapewne m.in. prąd podkładu) :-D
    Głowica mu się obracała. To było lata temu.
    W sumie pamiętam trochę te czasy gdy pojawiły się tanie badziewia
    elektroniczne; Pamiętam nawet kilkudziesięciocentymetrowe noże z kompasem w
    rękojeści oraz ukrytym w niej kompletem kilku zapałek i draską chyba po to
    żeby wypalić sobie ranę zaraz potem jak się zestrzeli śmigłowiec z łuku. :-D
    Czasem mam wrażenie, że dzisiaj zamiast tego wszystkiego są jasne,
    niebieskie ledy w różnych sprzęcikach. :-P

  • 8. Data: 2016-03-03 02:56:00
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Czarkowski napisał:

> [...]
    > łuku. :-D Czasem mam wrażenie, że dzisiaj zamiast tego wszystkiego są
    > jasne, niebieskie ledy w różnych sprzęcikach. :-P
    Zapomniałem dodać, że pytanie o prąd podkładu jest bardzo istotne.

  • 9. Data: 2016-03-03 09:11:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 03 Mar 2016 00:57:08 +0100, Michał
    Czarkowski<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Nagrywał sobie test i potem go sobie odtwarzał dobierając sobie
    parametry
    > nagrywania. (zapewne m.in. prąd podkładu) :-D

    Ten cały proces (nagrywanie testu, cofanie, odtwarzanie) odbywał się
    w pełni automatycznie? Domyślam się, że taka kalibracja nie odbywała
    się za każdym razem przy rozpoczęciu nagrywania ale jedynie na
    żądanie użytkownika?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-03-03 10:06:38
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > w pełni automatycznie? Domyślam się, że taka kalibracja nie odbywała
    > się za każdym razem przy rozpoczęciu nagrywania ale jedynie na

    Zgadza się, na żądanie i było prawie tak jak napisałeś - nagrywał test,
    cofał i odtwarzał i cofał ponownie. Oczywiście jeśli dobrze sobie
    przypominam - miałem go kilkanaście lat temu. Mniej więcej od tylu lat nie
    używam kaset.
    Skąd u Ciebie zainteresowanie autorewersem? Nostalgia? Hipsterstwo? :-D ?
    Moda na sprzęt retro?