  • Data: 2016-03-05 20:27:47
    Temat: Re: Auto revers :-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Adam,

    Thursday, March 3, 2016, 3:52:57 PM, you wrote:

    > A widziałeś organy kościelne od środka?

    Piękny widok...

    > Zwłaszcza takie, co mają trakturę pneumatyczną i przynajmniej dwa
    > manuały z kopulacjami (to nie błąd).

    Traktura pneumatyczna zazwyczaj ukryta pod podestami, żeby przypadkowo
    nie uszkodzić.

    W Opolu największe organy z trakturą pneumatyczną były w kościele
    Piotra i Pawła - 3 manuały + pedał + kopulacje łącznie z
    przesuniętymi. Głosy barokowe, 48 według tego, co znajduję. Piękne
    brzmienie ale ktoś zdecydował o remoncie i to się nie udało - przez
    lata organy były rozbabrane, łącznie z oparciem największych
    piszczałek o krawędź chóru, co skończyło się ich pozagniataniem :(

    Nie było mnie tam za 20 lat, wiem tylko, że mieli zmienić trakturę na
    elektromechaniczną - nie mam pojęcia po czorta :(

    --
    Best regards,
    RoMan