    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Auto revers :-)
    Date: Sun, 6 Mar 2016 13:47:14 +0100

    > Piękny widok...

    > Traktura pneumatyczna zazwyczaj ukryta pod podestami, żeby przypadkowo
    > nie uszkodzić.
    >
    > W Opolu największe organy z trakturą pneumatyczną były w kościele
    > Piotra i Pawła - 3 manuały + pedał + kopulacje łącznie z
    > przesuniętymi. Głosy barokowe, 48 według tego, co znajduję. Piękne
    > brzmienie ale ktoś zdecydował o remoncie i to się nie udało - przez
    > lata organy były rozbabrane, łącznie z oparciem największych
    > piszczałek o krawędź chóru, co skończyło się ich pozagniataniem :(

> [...]

    Pneumatyczna traktura jest wolna. Głosy fletowe wymagają zadęcia -
    ciężko się gra z opóźnieniem: grasz już następny dźwięk, a słyszysz
    poprzedni lub jeszcze wcześniejszy.

    Grałem gdzieś w kościele, gdzie traktura była w innym miejscu, niż szafa
    (była szafa główna nad chórem i szafa boczna - chyba w kaplicy) - nie
    mogłem się "zsynchronizować" - musiałem "nie słuchać" i tłuc
    mechanicznie z nut.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam