    From: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Date: Sat, 20 Feb 2010 01:14:20 +0100

    news:hl0kss$u05$1@news.onet.pl...

> [...]
    celu do osiągnięcia innego celu. I to używasz

    > Ciekawe pytanie.
    > Uwazam, ze nie powinno sie popadac w blad (fiksacji funkcjonalnej),
    > ktory zdaje sie popelniasz.

    Po pierwsze, fiksacja funkcjonalna nie jest, sądząc z opisu na
    wikipedii, błędem, a psychiczną niemożnością przeskoczenia pewnych
    granic. Ja wiem, że te granice można przekroczyć, ale świadomie ich nie
    przekraczam, jeżeli wiem, że są lepsze drogi prowadzące tam, dokąd chcę
    iść. Jeżeli nie robię z C++ interpretera LISPu to nie dlatego, że mam
    fiksację funkcjonalną tylko dlatego, że od tego są interpretery LISPu.
    Co innego, gdyby interpreterów LISPu nie było albo gdybym chciał
    pokazać, jakim jestem prze-hakerem.

    > Srodowisko programowania moze byc np. sprawnym kalkulatorem.

    Ale wyborem rozsądniejszym jest użycie zwykłego kalkulatora, jeżeli jest
    dostępny. Jeżeli nie jest, to używamy środowiska programowania.

    Wydaje mi się, że Twój błąd polega na tym, że sądzisz, iż podany przez
    Ciebie kod w BCB jest sprytny i nowatorski. Jak można wnioskować z
    reakcji osób czytających grupę - nie jest. Jak pisałem - jest
    powieleniem funkcji Excela.

    JD