  • 1. Data: 2010-02-07 22:27:19
    Temat: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Ciekawe czy ktos zgadnie co oblicza ta prosta procedura:
    void __fastcall TForm1::BitBtn1Click(TObject *Sender)
    {
    StringGrid1->Cells[1][0]=FloatToStr(4000);
    for(int i=1; i<21;i++)
    {
    StringGrid1->Cells[0][i]=FloatToStr(2010+i);
    StringGrid1->Cells[1][i]=FloatToStr
    (
    StrToFloat(StringGrid1->Cells[1][i-1])
    +StrToFloat(StringGrid1->Cells[1][i-1])*0.1
    );
    }
    }

  • 2. Data: 2010-02-07 23:03:16
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 7 Lut, 23:27, "Bastion" <b...@m...pl> wrote:
    > Ciekawe czy ktos zgadnie co oblicza ta prosta procedura:

    _Koszmarny_ sposob na obliczenie stanu konta zasilonego
    w 2010 roku czterema kilozlotymi (albo inna waluta)
    na 10% rocznie. Interesuje Cie kwota w roku 2020,
    czyli 4000*1.1^20, niecale 27kzl.

    U kogo to znalazles?

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 3. Data: 2010-02-08 10:05:22
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 8 Lut, 00:03, bartekltg <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > w 2010 roku czterema kilozlotymi (albo inna waluta)
    > na 10% rocznie. Interesuje Cie kwota w roku 2020,

    To zobaczcie też mój ulubiony kod i odgadnijcie co on robi :)

    http://pastebin.com/m7f80cbc2

    int zagadka(
    float dane[DATA_SIZE] ,
    const int select[MAX_STAN],
    const float values_min[MAX_STAN],
    const float values_max[MAX_STAN],
    const float new_stan_true[MAX_STAN],
    const float new_value_true[MAX_STAN],
    const int pos_true[MAX_STAN],
    const int new_stan_false[MAX_STAN],
    const float new_value_false[MAX_STAN],
    const int pos_false[MAX_STAN],
    const int response[MAX_STAN])
    {
    int i,stan = 0;
    for( i=0 ; i<MAX_LOOP ; i++ )
    if( dane[select[stan]] <= values_max[stan] && dane[select[stan]] >=
    values_min[stan] ) {
    dane[pos_true[stan]] = new_dane_true[stan];
    stan = new_stan_true[stan];
    }else {
    dane[pos_false[stan]] = new_dane_false[stan];
    stan = new_stan_false[stan];
    }
    return response[stan];
    }

  • 4. Data: 2010-02-08 10:31:49
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    bartekltg pisze:

    > _Koszmarny_ sposob na

    > U kogo to znalazles?

    Cos jest w srodowiskach VCL (tzn BCB & D) ze ludzie zmiennych nie
    powoluja tylko trzymaja niby-zmienne na kontrolkach GUI, spotykam to.
    Skad taki zwyczaj moze pochodzic?

  • 5. Data: 2010-02-08 10:45:29
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Jacek Czerwinski wrote:
    > Cos jest w srodowiskach VCL (tzn BCB & D) ze ludzie zmiennych nie
    > powoluja tylko trzymaja niby-zmienne na kontrolkach GUI, spotykam to.
    > Skad taki zwyczaj moze pochodzic?

    IMO to nie zwyczaj, tylko efekt prostoty środowiska. Klikać programy
    zaczynają osoby bez należytego doświadczenia, bez dobrych praktyk.

  • 6. Data: 2010-02-08 13:45:55
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Uzytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisal w wiadomosci
    > Cos jest w srodowiskach VCL (tzn BCB & D) ze ludzie zmiennych nie powoluja
    > tylko trzymaja niby-zmienne na kontrolkach GUI, spotykam to.
    > Skad taki zwyczaj moze pochodzic?

    Ale to bardzo dobrze, dzieki takim technikom, wystarczy np. Spyem
    odblokowywac buttony, edity itp. itd. aby uruchomic trialowa aplikacje po
    czasie ;)

  • 7. Data: 2010-02-08 20:50:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 8 Lut, 11:05, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > To zobaczcie też mój ulubiony kod i odgadnijcie co on robi :)

    Mamy trzy permutacje, jesli dane spermutowanego stanu mieszcza sie
    w ogranicznikach, karmimy dane z innej permutacji stanu danymi z
    jednej
    tabelki i zmieniamy stan, jak mowi nak kolejna tabelka; gdy sie nie
    mieszcza, inna parmutacja, inna tabelka z nowymi danymi i inna
    tabelka
    z nowym stanem. Powtarzamy klka razy i czytamy tabelka z odpowiedza.

    Co to moze robic.. z odpowiednimi danymi moze nawet cos madrego,
    ale bez sugestii co jest w danych trudno powiedziec.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 8. Data: 2010-02-08 21:58:20
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Uzytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > _Koszmarny_ sposob na obliczenie stanu konta zasilonego
    > w 2010 roku czterema kilozlotymi (albo inna waluta)
    > na 10% rocznie. Interesuje Cie kwota w roku 2020,
    > czyli 4000*1.1^20, niecale 27kzl.

    1) To nie jest sposob na wyliczenie stanu konta ale jestes blisko.
    2) Czy kod jest lady? Raczej, formalnie, maksymalnie uproszczony.
    3) Nie nie interesuje mnie "kwota w roku 2020," tylko w roku 2030
    4) " czyli 4000*1.1^20, niecale 27kzl.". Nie procedura daje inny wynik

  • 9. Data: 2010-02-08 22:05:27
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

> [...]
    >
    > Cos jest w srodowiskach VCL (tzn BCB & D) ze ludzie zmiennych nie powoluja tylko
    trzymaja niby-zmienne na kontrolkach GUI,

    Po co trzymac wartosc zmiennych w 2 miejscach? Masz za duzo pamieci RAM?
    Pierwszy raz zapamietujesz wyliczona wartosc w zmiennych lokalnych a
    nastepnie w propertisach kontrolek VCL?
    Tak to sobie wyobrazasz?

  • 10. Data: 2010-02-08 22:12:49
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    trzymaja niby-zmienne na kontrolkach GUI,

    > IMO to nie zwyczaj, tylko efekt prostoty środowiska. Klikać programy zaczynają
    osoby bez należytego doświadczenia, bez dobrych
    > praktyk.

    Troche mnie rozsmieszasz. Podaj prawidlowe i (Twoim zdaniem ladniejsze)
    rozwiazanie w/w problemu w BCB.