  • Data: 2019-02-22 13:07:19
    Temat: Re: Bać się? Połączenia p2p NAT-NAT
    Od: "jedrek" <w...@...on> szukaj wiadomości tego autora

    "Mirek" news:pv8m89$lap$1@node1.news.atman.pl

    > Tu nie o firewall chyba ci chodzi, tylko o NAT.
    > Nawiązać się nie da. Jak już nawiążesz, to "trzeci" jest już
    > niepotrzebny... chyba, że komuś zmieni się IP albo coś się zrestartuje.
    > Na upartego możesz uzgodnić IP i porty telefonicznie...

    Możesz wskazać aplikację która realizuje takie połączenie p2p między dwoma
    maszynami (nie chodzi mi o typowe programy do wymiany plików jak torrenty,
    tylko np. udostępnić folder będąc za NAT-em, do którego druga osoba za innym
    NAT-em będzie miała dostęp - coś ala takie p2p-FTP (coś podobnego do
    przesłania plików jakie realizuje zdalny pulpit tightVNC - ale ten pod
    warunkiem, że przynajmniej jedna strona ma przekierowany port wchodzący ze
    świata na jego maszynę, a tu chodzi o realizację takiego połączenia bez
    przekierowanych na sztywno portów) Jakie narzędzie sprawdza na jaki nasz
    źródłowy port w LAN-ie (ten na którym domyślnie program działa), został
    zamieniony na port zewnętrzny, plujący danymi już w świat jako już
    publiczny adres IP.
    Czyli obie strony musiałyby znać te zewnętrzne porty na jakie je losowo NAT
    przerzucił.
    I teraz jak to wskazać tym programom taką a nie inną trasę po portach aby
    się obie strony ujrzały?