  • 31. Data: 2016-09-05 00:26:30
    Temat: Re: Bilecik za parkowanie w Berlinie - jak zapłacić?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 05.09.2016 o 00:16, masti pisze:

    > czytasz w ogóle co jest w linkach?

    Owszem czytam, dlatego też odpisuję.

    > *Opłata za transakcję jest od razu znana, pobierana z góry z rachunku
    > nadawcy i jest bardzo niska;
    > *Obowiązuje tu NAKAZ transferu pełnej
    > kwoty między rachunkami - wyróżnia się to w stosunku do zwykłych
    > przelewów walutowych typu SWIFT, gdzie koszty banków pośredniczących
    > są potrącane z kwoty przelewu. W tym wypadku odbiorca otrzyma
    > wszystko, co mu wysyłasz.

    Ja nie twierdzę, że nie otrzyma.
    Rzecz w tym, ile w rzeczywistości za to zapłacę.

    > dla SEPA nie ma opcji SHA

    Naprawdę. To zerknij tu:
    https://kantor.aliorbank.pl/info/subtab/oplaty-i-pro
    wizje

    --
    Kaczin

  • 32. Data: 2016-09-05 05:44:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-05 o 00:23, Kaczin pisze:

    > Kwota może i dochodzi. Tylko co na to moje konto?
    > Ostatecznie to ja za wszystko płacę.

    Ty płacisz znaną kwotę ok 5zł i nic wiecej.

  • 33. Data: 2016-09-05 05:59:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-05 o 00:22, Kaczin pisze:

    > Ale dlaczego odbiorca miałyby płacić za mój przelew? To nie jego
    > problem. Sugerujesz, że Francuzi dopłacą do mojego mandatu?
    > Bardzo wątpię.

    Przeczytaj sobie taryfę opłat swojego rachunku, może wtedy łatwiej
    będzie Ci zrozumieć za co są opłaty i kto je ponosi.
    Ja np na rachunku firmowym w jednym banku ponoszę opłaty za przychodzący
    przelew walutowy a na innym nie mam opłat.
    Jeśli ich rachunek ma opłaty za przelewy przychodzące, to poniosą te koszty,
    ale to nie będzie potrącone z Twojego przelewu.

  • 34. Data: 2016-09-05 07:06:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-05 o 00:16, masti pisze:

> [...]
    > przelewów walutowych typu SWIFT, gdzie koszty banków pośredniczących
    > są potrącane z kwoty przelewu. W tym wypadku odbiorca otrzyma

    Jest to akurat podstawowa, żeby nie powiedzieć obowiązkowa opcja dla sepa.
    Tyle, że akurat przy przelewie sepa oznacza to dokładnie, tyle, że
    beneficjent
    nie poniesie kosztów wcale, albo jakieś tam symboliczne w zależności od
    taryfy
    rachunku jak ma.

  • 35. Data: 2016-09-05 07:51:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 4 Sep 2016 23:38:42 +0200, w <nqi492$64d$1@dont-email.me>, Kaczin
    <j...@p...interia.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Skoro, jak twierdzisz, opłaty za przelew przychodzący są śmiesznie
    > niskie, to jakim cudem z mojego konta wyparowała kwota około 200EUR.

    Czemu nie przelałeś przez SEPA?
    W zasadzie pretensje możesz mieć tylko do siebie.

  • 36. Data: 2016-09-05 08:06:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-09-04 o 13:01, PiteR pisze:
    > Tak btw, Londyn, stolica (podobno) imperium światowego i centrum
    > finansowe. W ścisłym centrum miasta druty telefoniczne na słupach do
    > każdego domu i płoty z desek.

    Tylko bogate kraje stać na wymianę tego co działa ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 37. Data: 2016-09-05 09:24:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 5 Sep 2016 00:22:10 +0200, w <nqi6qi$gil$1@dont-email.me>, Kaczin
    <j...@p...interia.pl> napisał(-a):

    > 200EUR to suma, która znikła z mojego konta. Sam mandat to około 100EUR.

    Widocznie to nie był przelew SEPA, lecz SWIFT.

  • 38. Data: 2016-09-05 09:45:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Mirek Ptak pisze tak:

    > Tylko bogate kraje stać na wymianę tego co działa ;)

    Właśnie, w UK wymienia się znaki drogowe kiedy się przewróca pod
    własnym ciężarem.

    Miło nam że mieszkamy w tak bogatym kraju ;) albo szczęście nasze
    że dotąd nic tu nie było więc póki co wszystko jest nowe.

    Jakbyscie zobaczyli nowy wiadukt w Ostródzie albo koło Miodówka aż
    serce rośnie jak będziemy śmigać och ach. Także chłopy nie palić,
    nie pic za dużo a może dożyjemy przecięcia wstęgi ;)

    Mamy dobrych wyłudzaczy funduszy unijnych. moher on "A może to Niemcy
    naszymi ręcyma remontują sobie nowy dom, nowy lebensraum" moher off
    hyhy ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 39. Data: 2016-09-05 09:49:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kaczin wrote:

    > Owszem czytam, dlatego też odpisuję.

    co z tego skoro nie rozumiesz?

    > Naprawdę. To zerknij tu:
    > https://kantor.aliorbank.pl/info/subtab/oplaty-i-pro
    wizje

    no i gdzie tam jest opcja SHA dla przelewów SEPA?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 40. Data: 2016-09-05 10:06:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Sep 2016 20:51:32 +0200, Kaczin <j...@p...interia.pl>
    wrote:
    > Może się i nie znam. Ale czy robiąc przelew SEPA i przelewając np.
    100EUR,
    > odbiorca dostanie 100EUR? Banki nic sobie nie potrącą?

    Oczywiście, sepa to nie swift.

    --
    Marek