    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Blokowanie pre-paidów zarejestrowanych na jedną osobę
    Date: Sun, 3 Jun 2018 12:24:28 +0200

    > A bełkot operatora też niczego sobie.

    nie chciałem nic pisać bo tłumokom nie wytłumaczysz, ale napiszę, moze
    ktoś nie tyle zrozumie, co się chociaż zastanowi. we wczesnych latach
    90siątych sprzedałem motor. Młody byłem gdzie mi tam w głowie było żeby
    go wyrejestrować. rok później zapukali do mnie funkcjonariusze z
    kajdankami. Bo ktoś komuś coś ukradł (napad z rabunkiem) i uciekali na
    motorze zarejestrowanym na moje nazwisko. Mam umowę sprzedaży.... ale
    gdzie? a może mam umowę "na słupa" od 30 minut, żeby się wykręcić od
    odpowiedzialności?
    Skończyło się na oczyszczeniu z zarzutów, ale motor niemiał OC więc ufg
    mnie "ścignął".
    Przełóżcie to sobie na dzisiejsze karty sim. Rejestracja na konkretną
    osobę, minimalizuje chęć popełniania drobnych oszustw. wiadomo że grube
    ryby będą miały kartę sim z zagranicy, ale mali oszuści juz nie. Jeśli
    wkońcu "słupy" na które są konta bankowe i karty sim, zaczną ponosić
    konsekwencje bezmyślnego składania podpisów, to ich ilość radykalnie
    zmaleje, a problem stanie się marginalny.
    Tak więc w moim mniemaniu to całkiem logiczne działanie operatorów gsm.
    Gość ma 10 kart, opłaca je, ale skoro ma 10 a używa najwyzej 2, może 3,
    to pozostałe są do lewych interesów. prawdopodobieństwo wpadki duże, co
    będzie pociągało konieczność odpowiadania na pytania sądów, a potem
    utratę klienta. warto więc go "poprosić" aby przemyślał czy warto mieć
    na siebie 10 kart?