  • 1. Data: 2013-07-30 15:07:37
    Temat: Błysło... (cross)
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    ... no wzięło i błysło, aż się człowiekowi zmęczone nocną jazdą oczy
    zamknęły. Krokodylom gratuluję udanej nowej miejscówki:
    nienachalnie rzucający się w oczy znak informujący o terenie
    zabudowanym, a kilkadziesiąt (czyli poniżej 100) metrów od niego
    skrzyżowanie z fotoradarem. Tu jeszcze bez pstryczka:
    http://goo.gl/maps/pJi46

    Słowem bym nie pisnął, gdyby z 200 metrów przed białą tablicą było
    ograniczenie do 70; to miałoby ręce, nogi, a nawet sprawiałoby wrażenie
    dbania o bezpieczeństwo, jeśli ta krzyżówka faktycznie taka felerna.

    A tak to piętno i aligator w zadek pomysłodawcom. Poguglałem, to
    inicjatywa własna ITD, mieszkańcy podobno protestowali przeciwko
    fotoradarowi (to tak na marginesie jakiejś niedawnej dyskusji na pms)

    Jako bonus: niezły smarcik im wyszedł - http://goo.gl/maps/CS5Ni

    (CROSS)

  • 2. Data: 2013-07-30 18:25:39
    Temat: Re: Błysło... (cross)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Jul 2013 15:07:37 +0200, mlodz

    > Słowem bym nie pisnął, gdyby z 200 metrów przed białą
    > tablicą było ograniczenie do 70;

    Za to inni by piszczeli, że sawiają generalnie za dużo znaków... Jak widać
    człowiekom nigdy nie dogodzi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-07-30 21:42:48
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 18:25:39 +0200, Myjk napisał(a):

    > Tue, 30 Jul 2013 15:07:37 +0200, mlodz
    > Za to inni by piszczeli, że sawiają generalnie za dużo znaków...

    Generalnie to i owszem, ale chyba nie chcemy na tej zasadzie kosić
    wszystkiego jak leci?

    > Jak widać człowiekom nigdy nie dogodzi.

    Oj tam, oj tam. Ale przecież to i tak nie na tę grupę.

  • 4. Data: 2013-07-30 23:29:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Jul 2013, mlodz wrote:

> [...]
    > http://goo.gl/maps/pJi46
    >
    > Słowem bym nie pisnął, gdyby z 200 metrów przed białą tablicą było

    Ty tak poważnie?
    200m zbędnego ograniczenia... i czego to ma uczyć?

    > to miałoby ręce, nogi, a nawet sprawiałoby wrażenie
    > dbania o bezpieczeństwo

    Wrażenie. Tak :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-07-31 00:33:18
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 23:29:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ty tak poważnie?
    > 200m zbędnego ograniczenia... i czego to ma uczyć?

    Tam zaraz uczyć. Po prostu umożliwić spokojne wytracenie prędkości
    przed miejscem potencjalnie kolizyjnym. Wąska krajówka z długą prostą,
    na jej środku skrzyżowanie z wojewódzką, do tego jakiś ruch lokalny -
    niezależnie od terenu zabudowanego jakieś ograniczenie prędkości na
    krajówce jest niekulawym pomysłem, ze względu na możliwe różnice
    prędkości. Tyle że nie każdy specyfikę trasy musi znać, a tutaj D-42
    można zauważyć trochę późnawo i zamiast spokojnego zdjęcia nogi z gazu
    trzeba deptać po hamulcach. Albo mrużyć oczy przed potęgą ITD.
    A to przecież niezdrowe.

  • 6. Data: 2013-07-31 08:57:48
    Od: p...@g...com

    --Za to inni by piszczeli, że sawiają generalnie za dużo znaków... Jak widać
    człowiekom nigdy nie dogodzi.

    mowisz i masz :-) w DE zamiast 2 znakow jak u nas (E-17a + D-42) jest tylko zolta
    tablica z nazwa miejscowosci (oznaczajaca jednoczesnie poczatek obszaru zabudowanego)
    jesli zas takiego obszaru nie ma to jest znak 385 czyli tylko nazwa miejscowosci,
    zeby staly 2 znaki na raz nigdy nie widzialem ...

    ps w tej konkretnej sytuacji zamiast sugerowanego ograniczenia do 70 km/h jest
    przeciez E-17a, ktory oznacza mozliwosc pojawienia sie niebawem D-42 wiec noga z gazu

  • 7. Data: 2013-07-31 09:33:29
    Od: "Noel" <t...@g...pl>

    Użytkownik "mlodz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabudowanym, a kilkadziesiąt (czyli poniżej 100) metrów od niego
    > skrzyżowanie z fotoradarem. Tu jeszcze bez pstryczka:

    Chwila. A znaku, że jest fotoradar tam nie ma?
    Z drugiej jednak strony, to szkoda, że ten znak o terenie zabudowanym nie jest z pół
    metra nad ziemią.
    Powinni ustawić jego kopię po drugiej stronie jezdni.

    --
    Tomek "Noel" B.

  • 8. Data: 2013-07-31 10:25:53
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 31.07.2013 o 08:57 <p...@g...com> pisze:

    > w DE zamiast 2 znakow jak u nas (E-17a + D-42) jest tylko zolta tablica
    > z nazwa miejscowosci (oznaczajaca jednoczesnie poczatek obszaru
    > zabudowanego)

    U nas też tak było do niedawna ale się zmieniło. Chyba słusznie bo
    przeważnie początek miejscowości != początek obszaru zabudowanego.
    Niby można by zostawić (w przepisach) i stary znak (biała tablica z nazwą
    miejscowości) i nowy D-42 ale wtedy istniałyby 2 różne znaki oznaczające
    początek obszaru zabudowanego a tak mamy tylko jeden (czasem wieszany
    razem z E-17a, częściej chyba jednak samodzielnie).

    --
    SW3
    ----

  • 9. Data: 2013-07-31 13:44:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >poczatek obszaru zabudowanego) jesli zas takiego obszaru nie ma to
    >jest znak 385 >czyli tylko nazwa miejscowosci, zeby staly 2 znaki na

    Ale mysmy tez tak mieli, i teraz czesto jednak nazwa miejscowosci
    jest w innym miejscu niz teren zabudowany.
    I co robic - nie oznaczac miejscowosci na granicy miasta, czy niech
    wszyscy jada 50 przez pare niezabudowanych kilometrow ?

    J.

  • 10. Data: 2013-07-31 14:26:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Tak jak mi przez lata nie błyskało ze śmietnika, to w ostatnim
    miesiącu 2x.

    Raz jechałem w rządku autek, błysło to zawróciłem i zapytałem
    czy to ja byłem tym szczęściarzem. Okazało się, że 81/50.
    Aleja Polska w Poznaniu, 2 pasy ruchu, słońce.
    Panowie odszukali słit-focie i na foci były 2 auta.

    Za drugim razem ul. Bukowska w Poznaniu koło CH King-Cross.
    Zawróciłem, znów panowie odszukali focie.
    Tam było 97/50. I na zdjęciu również 2 auta.

    panowie ze SM powiedzieli, że jak są 2 auta to mogę spać
    spokojnie.

    Prawda to?