    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Date: Sat, 15 Dec 2012 09:12:19 +0100
    <ka5l1v$pp2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5mfv$u2g$1@node1.news.atman.pl>
    <ka5o4e$qus$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5rqv$u5p$1@mx1.internetia.pl>
    <ka7vc3$1qf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <kaansn$cp6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kadac0$ptr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca37de$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <kade5t$rht$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca5c8a$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <kag17a$80e$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <kag9ro$bbq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 14 Dec 2012 23:39:34 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Oczywiście za nim dałem 78T05. Na wejściu kondensator 470uF i
    330nF, na

    Rozumiem ze to moduł 5V? Możesz mi podać jego model?
    W dalszej części przez ze nie ma problemu przy komunikacji z
    komputerem a później masz wątpliwisci co do działania hyperterminala.
    W jaki sposób atmega (opisz procedurę odbioru znaku) komunikuje sie z
    modulem? Czy nie występuje sytuacja w ktorej atmega wysyla do modulu
    komendy at, gdy moduł nie jest gotowy na ich otrzymywanie (nie
    czekasz na wszystkie znaki z poprzedniego komunikatu z modulu lub
    znaku gotowosci). Najczestsza przyczyną problemow to za szybkie
    wysyłanie komend nie czekając na poprawne zakończenie poprzednich
    (transmisja kolejnego polecenia w trakcie odbierania wyników z
    poprzedniego). Np. na sam początek wysylasz at&f i atmega czeka tylko
    na OK i wysyła kolejne polecenie, a trzeba czekać na OK\r\n dopiero
    po ostatnim \n z odpowiedzi może transmitowac kolejne polecenie.
    Kiedyś miałem podobny problem ze moduł dziwnie się zachowywał z mcu a
    w terminalu było prawidłowo. Był błąd w kodzie programu, mcu wysyłał
    kolejne polecenie w trakcie transmisji ostatniego \n z odpowiedzi
    poprzedniego polecenia i moduł albo się "przytykal" albo wysylal
    krzaczek.
    Na pc w terminalu problemów nie będzie bo wklepujac polecenia
    przerwy między poleceniami sa naturalne i wtedy wszystko działa.

    --
    Marek