    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Date: Sat, 15 Dec 2012 18:16:35 +0000 (UTC)
    <ka5l1v$pp2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5mfv$u2g$1@node1.news.atman.pl>
    <ka5o4e$qus$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5rqv$u5p$1@mx1.internetia.pl>
    <ka7vc3$1qf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <kaansn$cp6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kadac0$ptr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca37de$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <kade5t$rht$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca5c8a$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <kag17a$80e$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <kagc02$c54$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > 1) Możliwe jest, żeby moduł zachowywał się inaczej w stosunku do Amtegi
    > niż do PC z odpalonym HyperTerminalem? Na przykład żeby wysyłał jakieś
    > dodatkowe dane?

    Jeśli tylko elektrycznie wszystko jest OK (prawidłowe zbocza, prawidłowe
    poziomy napięć), to jest to mało prawdopodobne. Tzn. modem będzie wysyłał
    to samo (taka natura RS-232), ale różne odbiorniki mogą różnie to odbierać.
    Tutaj oscyloskop jest Twoim najlepszym przyjacielem.

    > 2) Możliwe jest, żeby HyperTerminal "ukrywał" pewne rzeczy przy
    > normalnej komunikacji z modułem, gdy był z nim połączony obiema liniami,
    > ale już pokazywał je przy "podsłuchiwaniu" linią odbiorczą?

    Nie. To nie ma znaczenia. Ale nie zdziwiłbym się (chociaż nie wiem tego, bo
    bardzo dawno używałem HT), gdyby HT np. ukrywał NUL-e (znaki 0x00).

    > 3) Możliwe jest, żeby jednego komunikatu nie dało się wysłać z Atmegi do
    > modułu (chociaż HyperTerminal go odbierał), a co więcej - żeby
    > "podsłuchujący" komputer nic nie widział?

    Nie. RS jest bardzo prosty i nie ingeruje w wysyłane komunikaty. Dla niego
    to po prostu ciąg znaków.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/