    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Date: Thu, 10 Jan 2013 19:09:22 +0100

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Gdyby np. kompilator ustawiał jakąś domyślną wartość wejścia w przypadku,
    > gdyby użytkownik tego nie zrobił.

    Jakby kompilator ustawiał wartość wejścia, to to już przestałoby być
    wejście, tylko by było zwykłe wyjście. Użytkownik też nic nie robi. Wejście
    jest wejściem dlatego, że stan jest wyznaczany przez czynniki zewnętrzne. Po
    co Ci wejście, na którym możesz coś ustawić?

    > Tak swoją drogą kiedy wskazane jest podciągnięcie linii do VCC przez
    > rezystor, a kiedy powinienem tego unikać? Oczywiście pomijając oczywiste
    > sytuacje, jak np. zastosowanie bufora z otwartym kolektorem.

    Np. gdy w jakichś sytuacjach do wejścia nie jest nic podłączone.

    > Słyszałem też głosy mówiące, że uC powinien być połączony z modułem za
    > pośrednictwem szeregowych rezystorów. Rozwiązanie wskazane czy nie?

    Jeśli są zasilane różnymi napięciami.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/