    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerzeń
    Date: Fri, 23 Jul 2010 01:45:10 +0200

    W dniu 2010-07-22 06:35 slawek7 napisał(a):

    > A właśnie nie wiem dlaczego ale z programatorem na USB często mam
    > kłopoty w postaci błędów a jak podłączę do LPT to zawsze działa.
    > I przy okazji nie będę głośno mówił ze kożystam z ISP Programmer
    > autorstwa Adama.
    > Więc może dlatego nie mam zbytniego przekonania do USB, a testowałem
    > wiele programatorów właśnie na USB

    To ciekawe, bo ja nie korzystam w ogóle z ISP Programmera od kiedy
    właśnie przesiadłem się na programator USB. Godne polecenia są dwa
    rozwiązania:
    - programator ze sprzętowym konwerterem USB-RS232 (FT232) doczepionym do
    jakiejśtam ATmegi, skutecznie gada z AVR Studio protokołem STK500v2 i
    jest widoczny jako wirtualny port COM,
    - programator z AVRem ze sprzętowym USB (AT90USB), udający oryginalny
    atmelowski AVRISP mkII:
    http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny
    _Mkii/USBTiny_Mkii_index.php

    Mam oba rozwiązania i oba równie dobrze działają. Choć ten drugi
    obsługuje więcej procków.

    Proszę, nie wskrzeszajcie na siłę portu LPT. Lata swojej świetności ma
    już za sobą i niech tak zostanie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/