  • 1. Data: 2010-07-21 18:07:17
    Temat: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerzeń
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    CZeść.
    Wymieniłem komputer. Niestety na płycie głównej teraz nie ma portu
    LPT.
    Zawsze do programowania AVRów używałem programatora na LPT.
    Czy można zastosować katrę rozszerzeń taką wpinaną do PCI a na
    zewnątrz LPT (nie wiem jak te karty się nazywają) i czyto może
    działać.
    Pytam bo słyszałem złe opinie o przejściówka ch USB->LPT a jak to jest
    z takimi kartami rozszerzeń? może to działać?

  • 2. Data: 2010-07-21 18:16:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek7 wymienił komputer:

> [...]
    > Pytam bo słyszałem złe opinie o przejściówka ch USB->LPT a jak
    > to jest z takimi kartami rozszerzeń? może to działać?

    A czemu ma nie działać? Powrót do źródeł -- kiedyś płyty główne
    nie miały żadnych portów i złącz, poza gniazdem klawiatury.
    Port drukarki był na osobnej karcie (ISA). Mam kartę PCI z portem
    LPT i dwoma RS-232. Teraz jej nie używam, ale nigdy nie było z tym
    problemu.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-07-21 18:18:53
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/21/2010 02:07 PM, slawek7 wrote:
> [...]
    > Czy można zastosować katrę rozszerzeń taką wpinaną do PCI a na
    > zewnątrz LPT (nie wiem jak te karty się nazywają) i czyto może

    Działa. Sprawdzone.

    > Pytam bo słyszałem złe opinie o przejściówka ch USB->LPT a jak to jest
    > z takimi kartami rozszerzeń? może to działać?

    A z tym może być różnie, ale bezpiecznie jest przyjąć że nie będzie
    działać. Słyszałem o tylko jednej kości konwertera USB-LPT, która
    umożliwia niezależne sterowanie liniami kontrolnymi. A dodatkowo jeszcze
    sterownik musi to umieć obsłużyć.

    j.

  • 4. Data: 2010-07-21 18:47:05
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Zenek? Ciocia? Berta? slawek7? Gdzie oni są!
> [...]
    > Czy można zastosować katrę rozszerzeń taką wpinaną do PCI a na
    > zewnątrz LPT (nie wiem jak te karty się nazywają) i czyto może

    Działa, sprawdzone.
    Tylko po jakimś czasie może przestać działać, gdy slot PCI
    będzie potrzebny do czegoś innego :)

    Sławek (BTDT)
    --
    ________
    _/ __/ __/ Za młodu drży nam serce, na starość -- nogi.

  • 5. Data: 2010-07-21 19:35:52
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

[...]

    A nie lepiej zainwestować w "dobry" programator na USB, zamiast kombinować z
    niewiadomej jakości "protezami"?
    Też do niedawna programowałem AVR'y przez LPT, port LPT mam, ale po
    przemeblowaniu okazało się że potrzebuję dużo dłuższego kabla do
    programatora, no i nie miałem wyboru (tylko USB). Kupując jakąś kartę
    rozszerzeń ograniczasz możliwość programowania tylko ze stacji gdzie siedzi
    karta, a może zdarzyć się potrzeba zaprogramowania np z laptopa lub innego
    PC i co wtedy?

    Pozdrawiam
    Piotrek

    P.S.: "Dobry" programator to taki, który ma w sobie procek ze sprzętowym
    USB.

  • 6. Data: 2010-07-21 19:55:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-21 20:07 slawek7 napisał(a):

    > Wymieniłem komputer. Niestety na płycie głównej teraz nie ma portu
    > LPT.
    > Zawsze do programowania AVRów używałem programatora na LPT.

    Kup programator AVRów ze złączem USB i po kłopocie.
    Większość ze sprzedawanych na Allegro jest obsługiwanych przez AVR
    Studio (oprócz najtańszych konstrukcji - najlepiej sprawdzić w opisie
    aukcji).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-07-22 04:35:29
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A właśnie nie wiem dlaczego ale z programatorem na USB często mam
    kłopoty w postaci błędów a jak podłączę do LPT to zawsze działa.
    I przy okazji nie będę głośno mówił ze kożystam z ISP Programmer
    autorstwa Adama.
    Więc może dlatego nie mam zbytniego przekonania do USB, a testowałem
    wiele programatorów właśnie na USB

  • 8. Data: 2010-07-22 23:45:10
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-22 06:35 slawek7 napisał(a):

> [...]
    > autorstwa Adama.
    > Więc może dlatego nie mam zbytniego przekonania do USB, a testowałem

    To ciekawe, bo ja nie korzystam w ogóle z ISP Programmera od kiedy
    właśnie przesiadłem się na programator USB. Godne polecenia są dwa
    rozwiązania:
    - programator ze sprzętowym konwerterem USB-RS232 (FT232) doczepionym do
    jakiejśtam ATmegi, skutecznie gada z AVR Studio protokołem STK500v2 i
    jest widoczny jako wirtualny port COM,
    - programator z AVRem ze sprzętowym USB (AT90USB), udający oryginalny
    atmelowski AVRISP mkII:
    http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny
    _Mkii/USBTiny_Mkii_index.php

    Mam oba rozwiązania i oba równie dobrze działają. Choć ten drugi
    obsługuje więcej procków.

    Proszę, nie wskrzeszajcie na siłę portu LPT. Lata swojej świetności ma
    już za sobą i niech tak zostanie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/