  • Data: 2018-05-23 11:07:55
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-22 o 15:29, RadoslawF pisze:
    >Dodam coś z praktyki do Twojej wypowiedzi. Z życia wzięte: Nissan
    >Leaf. Do pracy ok 30km i domowe ładowanie kompletnie nie wystarcza.
    >Oto dlaczego mi nie wystarczało:

    >a) 12h ładowania hmmm... chyba tylko wtedy gdy rowerem jeżdżę danego
    >dnia.

    A ile potrzebuje ? na te 8-10 godzin ladowania w domu raczej mozna
    liczyc.

    >b) Deklarowany zasięg auta 200km ale po roku używania... ok 120km. To

    Uzywasz od nowosci, czy kupiles roczne ?
    Bylo kiedys te 200km ?

    >nie jest tak, że połowa akumulatora zniknęła. Z punktu widzenia
    >ładowarki nic się nie zmieniło - ładujesz tyle samo. Przy oddawaniu
    >tego co załadowano - pół akumulatora.

    Ale tak z ciekawosci warto by na ladowarke licznik zalozyc - IMO -
    powinna tez mniej ladowac.

    >Zasięg realny ale jest ale: nie wolno używać ogrzewania, rozmrażania
    >szyb ani klimy. Świateł raczej też nie.

    Swiatla musisz, ale skoro masz ladowanie w garazu, to rozmrazac nie
    musisz.
    Chyba, ze przy powrocie :-(

    >To pierwsze zżera najbardziej energię. W przeciwnym razie dojedziesz
    >tylko do Żabki po piwo i z powrotem.
    >c) Skutek: gdyby w pracy nie było szybkiej ładowarki, to zero szans
    >na elektro-podróżowanie na odcinku 2x30km.

    Ale to ciagle nie wyklucza domowego ladowania, tylko trzeba auto z
    wieksza bateria kupic.

    A tak swoja droga - 120km zasiegu nie pozwala na przejechanie 60 ?
    Czy o tych 120km pisales, ze tylko silnik, a na codzien to jedziesz,
    wracasz, z ogrzewaniem lub klima w miare potrzeb ... no idealny
    samochod, tylko ten strach, ze chwila klimy i nie dojedzie :-)

    Hybryda z troche wieksza bateria i wtyczka ciagle wydaje mi sie
    idealna.
    30km zrobie na baterii, i nie bede sie bac, ze zabraknie.

    J.