  • Data: 2019-08-23 11:09:09
    Temat: Re: Burza na Giewoncie
    Od: mk <lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.08.2019 o 09:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "mk"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No, jest w obudowie z malymi szczelinami, i w czasie tankowania opary
    > tam nie dojda.
    > Co innego jakis pracownik, ktory by w oparach pare godzin siedzial ...
    > ale to raczej nie na stacji.
    >
    > Poza tym jest cos takiego jak minimalna energia iskry wymagana do
    > zaplonu - w baku samochodu masz pompe paliwa, napedzana silnikiem
    > elektrycznym, znacznie wiekszym, komutatorowym - i nic nie wybucha.

    Oczywiście energię iskry wewnątrz telefonu znałeś i porównałeś z energią
    iskry zapłonu oparów benzyny, albo LPG... Oczywiście!
    O ile widziałem tabele z progowymi energiami zapłonu, to obstawiam, że
    mowa była o pojedynczej iskrze, a nie serii...

    Mowa o czasie przeszłym, a więc domyślam się również, że o czasie w
    którym telefony komórkowe były nowością i temat był słabo znany i
    przebadany. Pojawiła się nowa sytuacja, wątpliwości i ktoś musiał jakieś
    decyzje podjąć. Podjęto decyzje, gdzie priorytetem była prewencja i IMHO
    bardzo dobrze. Dopóki w temacie nie wypowiedziały się jednoznacznie
    poważne, niezależne instytucje i widać było jednoznaczny konsensus w tej
    sprawie, to należało taką decyzję podtrzymać... nawet jeśli pokazano w
    Mythbusters, że jest to faktycznie co najmniej bardzo trudne.

    No i jeszcze sprawa zakłóceń o której słusznie wspomniałeś w innej
    odpowiedzi. Dwadzieścia kilka lat temu temat badań kompatybilności
    elektromagnetycznej był jakimś marginesem, a należałoby się cofnąć
    jeszcze najmniej 20 lat wstecz, bo przecież w użyciu na stacji nie tylko
    nowe urządzenia.

    > Tudziez wybuchowe stezenie - o ile przy wlewie do baku moze powstac, to
    > kawalek dalej juz nie.

    Czy kawałek, to 1 cm, 20 cm, a może metr? Czy telefon może się w tych
    okolicach znaleźć czy nie? Jeśli może, to patrz prawo Murphiego.
    Czemu dalej nie? Nie zdarzyło Ci się rozlać odrobiny paliwa? (Kiedyś
    zabezpieczenia antyprzelewowe nie były tak powszechne!)

    pzdr
    mk