    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1xucqdjsf0gfe$.13scocs9hg5yn.dlg@40tude.net>
    <oi2qoh$s76$1@node2.news.atman.pl>
    <1qnvji4p0iuhw$.om5p1f0914b9.dlg@40tude.net>
    <oi5n7j$l0c$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Butle LPG Irene
    Date: Mon, 19 Jun 2017 11:53:53 +0200

    dyskusyjnych:oi5n7j$l0c$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-06-17 o 22:43, J.F. pisze:
    >To poproszę o pierwsze dziesięć. :-)

    Mialem samochod prawidlowo wyposazony i dopuszczony do ruchu - pstryk,
    musialem dokupic gasnice.
    Mialem PJ bezterminowe, pstryk, trzeba bylo nowe wyrabiac.
    Z DO to samo.

    Mialem jakies pieniadze zgromadzone w OFE, pstryk, zabrali, bo panstwu
    bardziej potrzebne.
    Byli wybrani sedziowie do TK, pstryk, Sejm uniewaznil decyzje.

    >Skąd ta informacja ?

    Logocznie to tak jakos to wyglada :-)

    >Ale lekko inne niż te do sprężarek i jak widać mają osobne przepisy.

    Mysle jednak, ze bedzie podobnie - skoro ma byc homologacja na typ, to
    trzeba dokumentacje dostarczyc.

    >Nie wiadomo. Otwarcie takiej informacji na ich stronie nie znalazłem.

    Znalazlem kilka homologacji, ale z ministerstwa i z 2010 roku.
    Myslisz, ze dalej to produkuja i sprzedaja ?

    >Z pamięci nie ale jest tekst że zbiorniki po utracie czy
    >wygaśnięciu atestu należy powtórnie sprawdzić i zalegalizować.
    >W momencie instalacji te zbiorniki miały ważny atest który
    >wygasł i należy go tylko odnowić czyli przedłużyć ważność.

    No i teraz mamy sytuacje, ze mialy "atest" UDT, a wymaga sie atestu
    TDT.
    Tego nie mialy w momencie instalacji.

    Odpowiednie badania typu powiedzmy ze w TDT zrobisz, zalozmy, ze proba
    cisnienieniowa kazdej sztuki niepotrzebna, albo mozna uznac, te, ktora
    byla wykonana wczesniej.
    A i tak mamy sytuacje, ze zbiornik wyprodukowany przed data
    zaakceptowania typu ... i wesze pewien problem prawny :-)

    Ale tu IMO zadnego problemu nie ma - jest zakaz eksploatacji, to jest,
    i najpierw trzeba by go uchylic :-)

    J.