  • 1. Data: 2017-06-13 08:08:24
    Temat: Butle LPG Irene
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Bylem wczoraj na przegladzie i diagnosta zastrzelil mnie mowiac ze nie moze
    podbic przegladu bo mam butle firmy Irene, ktora ma certyfikat podpisany
    przez UDT zamiast TDT. I dupa. W necie naczytalem sie ze jest to wynik
    jakichs sporow sądowych miedzy tą firmą (producentem) a TDT.
    Na tej butli jezdzilem 6 lat czyli moglbym jeszcze 4. Oczywiscie 100%
    sprawna. Mial ktos taki problem?

    Pzdr

  • 2. Data: 2017-06-13 14:54:21
    Temat: Re: Butle LPG Irene
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 08:08, miumiu pisze:
> [...]
    > jakichs sporow sądowych miedzy tą firmą (producentem) a TDT.
    > Na tej butli jezdzilem 6 lat czyli moglbym jeszcze 4. Oczywiscie 100%

    piszą, że przeglądami butli zajmuje się tylko TDT, a nie UDT, więc
    logiczne, że przeglądu przejść nie chce. Jedź na stację, gdzie do tej
    pory przegląd przechodził ;)

    Łukasz

  • 3. Data: 2017-06-13 15:21:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >piszą, że przeglądami butli zajmuje się tylko TDT, a nie UDT, więc
    >logiczne, że przeglądu przejść nie chce. Jedź na stację, gdzie do tej
    >pory przegląd przechodził ;)

    Albo gdzies na wies

    http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiornik
    i-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgc
    nglng.html
    Gdzies tam z boku wyskakuje decyzja zabraniajaca dalszej eksploatacji
    butli Irene, albowiem nie uzyskaly decyzji wlasiciwego organu.
    Ale decyzja jest z 2010 roku, widac nie wszyscy o niej wiedza :-)

    http://www.tdt.pl/images/stories/popup/SKMBT_C253100
    20414220_0001.jpg
    http://www.tdt.pl/images/stories/popup/SKMBT_C253100
    20414220_0002.jpg
    http://www.tdt.pl/images/stories/popup/SKMBT_C253100
    20414220_0003.jpg

    I badz tu teraz madry i czytaj ustawy ... albo udac sie do miejskiego
    biura pomocy prawnej :-)

    Kiedy butla kupiona/zainstalowana ?
    Tu jakies przepisy o rekojmii/niezgodnosci z umowa moga byc przydatne,
    a terminy leca :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-06-14 09:42:27
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Kiedy butla kupiona/zainstalowana ?
    > Tu jakies przepisy o rekojmii/niezgodnosci z umowa moga byc przydatne, a
    > terminy leca :-)

    Dzwonilem do TDT mowią ze butle te nie byly certyfikowane w TDT wiec nie
    mozna na nich jezdzic. Zalegalizowac tez ich nie mozna. Diagnosta podbije
    przeglad tylko gdy nie zauwazy. A dwoch juz zauważylo na dzien dobry :]
    Firma w ktorej montowano instalacje mowi ze w Polsce prawo dziala wstecz i
    dlatego butle ktory byly legalne staly sie nagle nielegalne. Zaproponowali
    mi jedynie montaz nowej butli po kosztach bez marzy. Chyba nie mam wyboru bo
    przeciez nie będę pałował się po sądach o 300zł. Chory kraj.
    To tak jak by kupic nowy samochod, a po kilku latach okazuje sie ze
    instytucja ktora wydala homologację nie miala prawa do wydawania takiej
    homologacji i samochod można jedynie zezlomowac...

    Pzdr

  • 5. Data: 2017-06-14 10:20:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Dzwonilem do TDT mowią ze butle te nie byly certyfikowane w TDT wiec
    >nie mozna na nich jezdzic.

    Trzeba by przepisy poczytac, czy aby na pewno sa jedyna jednostka :-)

> [...]
    >jedynie montaz nowej butli po kosztach bez marzy. Chyba nie mam
    >wyboru bo przeciez nie będę pałował się po sądach o 300zł. Chory

    To samo moze dotyczyc drugiej strony - czy chca sie palowac po sadach
    za 300zl :-)

    >To tak jak by kupic nowy samochod, a po kilku latach okazuje sie ze
    >instytucja ktora wydala homologację nie miala prawa do wydawania
    >takiej homologacji i samochod można jedynie zezlomowac...

    Trudno powiedziec - byc moze w pewnym momencie przepisy sie zmienily i
    Irene powinna wystapic do TDT, czego nie zrobila,
    (a instalator nie sprzedawac zbiornika bez wymaganych papierow)
    a UDT jak najbardziej mogl przebadac zbiornik, skoro klient sobie
    zyczy, tylko ze w samochodzie ma byc przebadany przez TDT.

    J.

  • 6. Data: 2017-06-14 10:59:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-14 o 10:20, J.F. pisze:
> [...]
    > a UDT jak najbardziej mogl przebadac zbiornik, skoro klient sobie zyczy,
    > tylko ze w samochodzie ma byc przebadany przez TDT.

    To może wymontować zbiornik, zanieść do UDT, niech sprawdzą, i
    zamontować z powrotem?
    T.

  • 7. Data: 2017-06-14 16:06:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-14 o 10:59, T. pisze:

> [...]

    Nikt ci nie przebada w samochodzie, trzeba wyjąć.

    > To może wymontować zbiornik, zanieść do UDT, niech sprawdzą, i
    > zamontować z powrotem?
    > T.

    Trwa to koło tygodnia i legalizacja nie będzie na dziesięć lat tylko
    na sześć czy siedem. Cena zbiornika do montażu w miejscu koła
    zapasowego to 250 do 350zł, jak ktoś dużo jeździ to może się okazać
    że szybciej i taniej będzie wstawić nowy niż bujać się tydzień
    na benzynie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2017-06-16 16:02:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Jun 2017 16:06:48 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Nikt ci nie przebada w samochodzie, trzeba wyjąć.

    > Trwa to koło tygodnia i legalizacja nie będzie na dziesięć lat tylko
    > na sześć czy siedem.

    Na stronie TDT jest lista warsztatow uprawnionych do wymontowania
    zbiornika do badan :-)

    Ale czy to cos da ? Proba cisnieniowa to IMO za malo, przydalaby sie
    dokumentacja producenta, z ktorej by wynikala zgodnosc z normami.
    A z przepisow moze wynikac koniecznosc homologacji typu itp.

    No i ... swietnie ze pan wymontowal, przeciez wydalismy decyzje
    zakazujace eksplotacji, wmontowac pan juz nie moze :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-06-16 16:13:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-16 o 16:02, J.F. pisze:

    > Na stronie TDT jest lista warsztatow uprawnionych do wymontowania
    > zbiornika do badan :-)

    No i co ? Nie masz żadnego w okolicy ?

    > Ale czy to cos da ? Proba cisnieniowa to IMO za malo, przydalaby sie
    > dokumentacja producenta, z ktorej by wynikala zgodnosc z normami.
    > A z przepisow moze wynikac koniecznosc homologacji typu itp.

    Nie potrzebują dokumentacji producenta.

    > No i ... swietnie ze pan wymontowal, przeciez wydalismy decyzje
    > zakazujace eksplotacji, wmontowac pan juz nie moze :-)

    Jak mu zalegalizują to będzie mógł, jak nie sam to poprzez uprawniony
    warsztat.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-06-16 17:41:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2017 16:13:39 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > No i co ? Nie masz żadnego w okolicy ?

    Nawet mam, ale dojda koszty :-)

    > Nie potrzebują dokumentacji producenta.

    Ale to na typ wczesniej zatwierdzony.

    UDT wymagal dokumentacji, przynajmniej w przypadku niektorych
    zbiornikow cisnieniowych - wiekszych niz do LPG.

    > Jak mu zalegalizują to będzie mógł, jak nie sam to poprzez uprawniony
    > warsztat.

    Skoro jest decyzja zakazujaca uzywania typu, to jakze tak teraz
    legalizowac ? Nie mozna sobie robic z pieczatki cholewy :-)

    J.