    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Butle LPG Irene
    Date: Mon, 19 Jun 2017 14:30:43 +0200
    <1xucqdjsf0gfe$.13scocs9hg5yn.dlg@40tude.net>
    <oi2qoh$s76$1@node2.news.atman.pl>
    <1qnvji4p0iuhw$.om5p1f0914b9.dlg@40tude.net>
    <oi5n7j$l0c$1@node2.news.atman.pl>
    <59479f31$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 11:53, J.F. pisze:

    > Mialem samochod prawidlowo wyposazony i dopuszczony do ruchu - pstryk,
    > musialem dokupic gasnice.

    Po zagazowaniu czy wprowadzeniu obowiązku "mania" gaśnicy ?
    I w jaki sposób to działało wstecz ? Kazali ci tę gaśnicę
    dokupić w chwili nabycia pojazdu ileś lat wcześniej ?
    Kazali płacić za "nie manie" tej gaśnicy przed wprowadzeniem
    obowiązku "mania" ?

    > Mialem PJ bezterminowe, pstryk, trzeba bylo nowe wyrabiac.

    Wyrobiłem i mam dalej bezterminowe.

    > Z DO to samo.

    Jak wyżej tylko niestety ma jakiś termin ważności.

    > Mialem jakies pieniadze zgromadzone w OFE, pstryk, zabrali, bo panstwu
    > bardziej potrzebne.

    Oszukali cie którzsy twierdzili że je miałeś w OFE.

    > Byli wybrani sedziowie do TK, pstryk, Sejm uniewaznil decyzje.

    I gdzie tu działanie wstecz ?

    > Logocznie to tak jakos to wyglada :-)

    Logicznie to wygląda że konfabulujesz i zasłaniasz to logiką.

    > Mysle jednak, ze bedzie podobnie - skoro ma byc homologacja na typ, to
    > trzeba dokumentacje dostarczyc.

    To pobierz ze strony producenta i dostarcz.

    > Znalazlem kilka homologacji, ale z ministerstwa i z 2010 roku.
    > Myslisz, ze dalej to produkuja i sprzedaja ?

    Sprzedają mam nadzieję że nie. Ale kto wie.
    Może awanturę robi tylko jakiś jeden wojewódzki TDT a w reszcie
    kraju się nie czepiają.

    > No i teraz mamy sytuacje, ze mialy "atest" UDT, a wymaga sie atestu TDT.
    > Tego nie mialy w momencie instalacji.

    I dlatego nikt nie proponuje kary za ten okres kiedy nie miały atestu TDT.
    Gdyby proponowali można by mówić o złamaniu zasady nie działania
    prawa wstecz.

    > Odpowiednie badania typu powiedzmy ze w TDT zrobisz, zalozmy, ze proba
    > cisnienieniowa kazdej sztuki niepotrzebna, albo mozna uznac, te, ktora
    > byla wykonana wczesniej.
    > A i tak mamy sytuacje, ze zbiornik wyprodukowany przed data
    > zaakceptowania typu ... i wesze pewien problem prawny :-)
    >
    > Ale tu IMO zadnego problemu nie ma - jest zakaz eksploatacji, to jest, i
    > najpierw trzeba by go uchylic :-)

    Nie trzeba i nie uchylisz. No to nie jest zakaz eksploatacji butli
    produkcji Irene tylko zakaz eksploatacji butli nie mających waznych
    badań, atestów, homologacji.